Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Panchis
Det blir alltid en våt fläck bakom höger bakhjul när bilen (XC70-15) stått ett tag. Antar att det är spolarvätska till bakfönstret som sipprar ut någonstans.
Någon som har tips på åtgärd, dvs var ska man leta efter läckaget?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Större risk att det är något vid tanken/påfyllningen om det är där, spolarvätskan går ovanför innertaket i bilen, så det hade nog märkts inne i bilen först.
av Rådlös
Peta i fläcken med ett finger. Luktar det bensin eller T-sprit?
Jag har ingen Volvo, men kondensvatten från AC'n i min bil rinner ut på marken i närheten av bakaxeln. Jag funderar på om det finns en slang ända dit Bak?
av Rådlös
Ja så tycker jag också. Men lik förbannat blir det ändå en pöl med vatten under bakaxeln. Jag har försökt lukta på det men det luktar inget alls.
av Panchis
Det luktar inte diesel, och jag tycker inte heller det luktar T-sprit, men tänkte att spriten dunstar snabbare än vattnet. Det finns inget läckage inne i bilen eller några fläckar i taket. Har också undrat om det kommit från AC'n. Men i så fall, varför bakom höger bakhjul?
Sommartid med fint väder, då inte spolning av bakrutan gjorts, vad jag kan minnas, blir det ändå en liten våt fläck på marken bakom bakhjulet.
Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och vä[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]