Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lustgasen
Beställt en V60 T6 Recharge, leverans någon gång mars april. Hoppas de fått ordning på Blis-leverans tills dess.
Är det någon som vet varför inte 20" 10 Spoke Turbine fälgar passar till just recharge-bilarna? Står att jag inte kan välja till dem. https://www.bilia.se/dack/falgar/volvo- ... _31664378/

Sedan har jag lustläst artiklar och tittat på de flesta recensioner på youtube som finns och börjar känna mig mer trygg i mitt val, speciellt när jag jämfört med konkurrenter.
Har dock några frågor. Är det någon som upplevt vibrationer i ratten? Det var något som Auto Motor & Sport påpekade. Samt elfel? De specificerade inte vilka typer av elfel.
Och bromsarna med Regen var enligt dem inte helt utvecklade men det låter mer som en vanesak...
Det var nog de frågor jag hade, tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Microhulken
bem skrev: lör 30 okt 2021, 09:02 När Volvos eget Sensus infotainment kom i Volvos bilar, hur bra funka det och hur stabilt funka det i början? Var det inkörsproblem med Sensus likt det är med Google Android infotainment på Volvobilar f.n.? Kanske kan bli liknande resa med Google infotainment som med Sensus? Sällan nån som klagar på Sensus i grupperna här så Sensus borde väl funka bra idag antar jag. Det var väl 2015 Sensus kom i sb. med XC90 gen. 2 och sen fick övriga bilar på SPA-plattformen allteftersom de släpptes (senaste var väl V60 Cross Country 2018). Så Sensus har ju funnits ett tag och haft möjlighet att förbättras fram till idag. Så kanske Google infotainment behöver en liknande resa innan det blir i klass med Sensus? Säkert har Googlesystemet mer potential men utvecklingstakten och takten för rättningar får vi hoppas inte blir för långsam. Värst tycks Google infotaionmentsystemet upplevas av de som innan kom från Volvobilar med Sensus. Men till och med jag som aldrig haft nån Sensus att jämföra med (annat än 3 demobilar under ca. totalt 6 dagar) har märkt en hel del konstigheter och brister i Google infotainment i min V90 T6 Recharge Inscription 2022 early.

/Bo
Kanske jag som missat något men inte kommer väl V60 med Google Automotive? När jag beställde var det iaf enligt säljaren inte Google Automotive.
Användarvisningsbild
av bem
Microhulken skrev: lör 30 okt 2021, 09:40
Kanske jag som missat något men inte kommer väl V60 med Google Automotive? När jag beställde var det iaf enligt säljaren inte Google Automotive.
Näe i V60 har inte Google infotainmentsystemet gjort entré.
Är väl bara i Volvos rena elbilar och i V/S/CC 90 och XC60 det finns i än så länge.
/Bo
av PhilT
Då har man beställt en v60 CC B4 (Diesel) leverans vecka 14, hoppas det går snabbare.

Onyx black, stylingpaketet, läderstolar med minne osv, VOC, ljuspaket, akustikrutor, harman/kardon är väl det som är värt att nämna.

Hade en T5 R-design tidigare och hoppas på märkbart mjukare chassi nu när jag ska pendla.
av Rayz
Hej jag har beställt en v60 t8 r-design 21okt och jag fick i appen att jag kunde följa bilen och då står det beställning 17juni
Leverans januari

Beställningsdatumet stämmer inte men tror ni leveransen stämmer ?
Användarvisningsbild
av Lustgasen
Nu är det bara vänta på bilen, blev en Denim Blue Inscription, den grå ull-inredningen, glastak, B&W, och lite annat smått och gott. Slutade på nästan 700... :sick:
Beräknad leverans slutet av februari/ början mars så nu har jag väl tid fixa en laddbox. Superpeppad!
Användarvisningsbild
av Microhulken
Rayz skrev: tis 02 nov 2021, 13:34 Hej jag har beställt en v60 t8 r-design 21okt och jag fick i appen att jag kunde följa bilen och då står det beställning 17juni
Leverans januari

Beställningsdatumet stämmer inte men tror ni leveransen stämmer ?
Beställde två dagar efter dig och på min står bara "Förbereder leverans" :)

Men du kanske har fått en bil som någon hoppat av?
Användarvisningsbild
av Slasse
Personligen så tycker jag silver och solid vit är de tråkigaste färger som finns.
perhall skrev:
ThorHammer skrev:Finns fortfarande obegagnade 21:or att få tag i . Hittar man en rätt utrustad 21:a så har den ju till skillnad från nyare bilar ett väl fungerande infotainmentsystem, blis, cta, rullvred för drivemodes mm.
Gamla infotainment är rätt trist, jag gissar att nya kommer funka bra mycket bättre efter några uppdateringar...
Ja, det tog ju några år innan Sensus fungerade som det skulle. Sedan bestämde sig Volvo att byta till Google. :-/
av JeanDelin
Jag beställde i måndags en V60 B3 Momentum Ice White som borde levereras i april. Jag bor i Finland så ni svenska lär ha lika långa leveranstider. Hela skiten kostar 46500 euro med vinterdäck. Det finns navigation pro, adaptiv cruise, park pack med kamera, winter pack, high level light pack. Jag vet inte hur klokt det var att spara 3000 euro för inte välja R-design utom Momentum. Men det har gjorts nu. Jag kör nu 2018 S60 Classic R-design och älskar dom där lederalcantara framsätena i den. Jag kommer att ha vanliga comfortsstolar med Bella charcoal textil och funderar om dom är sämre eller inte jämfort med de nuvarande? I alla fall är dom justeringsbara. Har nån comfortsstolar med textil? Hurdana har dom varit?
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 315

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]