Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chabby
kan man ha både slangvärmare och blockvärmare tro? Dör slangvärmaren var ju inte allt för dyr!
av Magren
Var monterar man slangvämaren och vilken dimension ska man ha? Blockvärmaren har faktiskt jävligt dålig verkningsgrad på tycker jag.
av chabby
Monterar gör man väll underifrån motorn vid olekylaren eller vad det kan vara? 2 st slangar som går in i ett paket? Då kapar man väll den ena slangen och sätter dit värmaren.. Ska nog gå in på volvo och klaga och fråga om man inte kan få lite rabatt på en slangvärmare om jag bryter bort blockvärmaren....
Användarvisningsbild
av Ericsson
chabby skrev: <snip>
Vad kostar slangvärmaren föresten?
Enligt mekonomen (till min 02:a) 608:- för slangvärmaren och 177:- för "modellspecifik" monteringssats (vad det nu är...)
Användarvisningsbild
av gundj
Ericsson skrev:
Enligt mekonomen (till min 02:a) 608:- för slangvärmaren och 177:- för "modellspecifik" monteringssats (vad det nu är...)
Tillkommer inte en kabelsats för ett antal hundringar oxå?
Användarvisningsbild
av Ericsson
gundj skrev:
Ericsson skrev:
Tillkommer inte en kabelsats för ett antal hundringar oxå?
Visst det gör det säkert, men ifall man ville byta ut den befintliga kontaktvärmaren så... På mekonomens eller Mecas (eller kanske alla) så är det bara att skriva in regnummer så får man ju upp grejer och priser.
Användarvisningsbild
av Gizz
chabby skrev:kostar ca 600 sförutom på den här sidan http://www.oie.se/Products/ProductList. ... nId=129825 där den kostar ca 400kr! SATSA PÅ DEN OM NI SKA KÖPA MOTORVÄRMARE
Inte för att vara petig men kostar den inte 500:- om man nu ska betala sin moms.

Vilken storlek är det man ska ha där då?
av chabby
oj då såg inte det.. sen blir det väll frakt ca 100kr så det blir ungefär samma pris..

Beställde Ditec® Original idag till min n[…]

Leverans av XC60 i juni 2025

Årsmodell 2026 gick i produktion vecka 17 ef[…]

Hej Finns det någon här som har tillg&[…]

Har nu lusläst det mesta som går att fi[…]