- ons 20 okt 2021, 19:51
#1470272
”Det finns dessvärre inget mer du kan prova, utan vi ber dig att avvakta.
Våra utvecklare undersöker fortfarande driftstörningen och förhoppnings kommer en lösning inom kort.
Prova gärna några funktioner i appen emellanåt och kontrollera om det fungerar.”
Jag hade fått en bokad tid för uppdatering av mjukvara och kontroll hos ÅF på en måndag, helt plötsligt började appen att fungera på lördagen.
Jag lämnade dock in bilen iaf och de hittade inga felkoder, dock en större uppdatering av mjukvaran hade utförts nämnde dem.
Det första som händer när jag kör ifrån ÅF är att Sensus meddelar mig att jag behöver uppdatera/ladda ner alla kartor för alla länder igen, detta håller fortfarande på sedan nån vecka tillbaka
.
Så mycket uppdatering av bilens mjukvara verkar ej ha utförts, mer en reset av något verkar det som
Jag orkar nu inte kontakta ÅF igen så länge appen fungerar.
Det jag lärt mig nu är att Volvo blir nog inte nästa tjänstebil iaf när jag snart ska beställa nytt…
Skickat från min iPhone med Tapatalk
mrzona skrev:Mailade dem via appen och fick nedanstående svar:ParMag skrev: ↑sön 03 okt 2021, 20:03Välj support tabben/knappen i appen. Välj kontakta oss och sedan kontakta oss via e-post.mrzona skrev: Jag gjorde en anmälan via appen till deras support och de löste mina problem på 6 timmar. På en söndag dessutom.Hur gör man det?
Mvh
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då öppnas ett förformaterat mail med alla de uppgifter de behöver. Beskriv ditt problem och skicka. De kommer svara inom kort dagtid.
Mvh
”Det finns dessvärre inget mer du kan prova, utan vi ber dig att avvakta.
Våra utvecklare undersöker fortfarande driftstörningen och förhoppnings kommer en lösning inom kort.
Prova gärna några funktioner i appen emellanåt och kontrollera om det fungerar.”
Jag hade fått en bokad tid för uppdatering av mjukvara och kontroll hos ÅF på en måndag, helt plötsligt började appen att fungera på lördagen.
Jag lämnade dock in bilen iaf och de hittade inga felkoder, dock en större uppdatering av mjukvaran hade utförts nämnde dem.
Det första som händer när jag kör ifrån ÅF är att Sensus meddelar mig att jag behöver uppdatera/ladda ner alla kartor för alla länder igen, detta håller fortfarande på sedan nån vecka tillbaka


Så mycket uppdatering av bilens mjukvara verkar ej ha utförts, mer en reset av något verkar det som

Jag orkar nu inte kontakta ÅF igen så länge appen fungerar.
Det jag lärt mig nu är att Volvo blir nog inte nästa tjänstebil iaf när jag snart ska beställa nytt…
Skickat från min iPhone med Tapatalk