Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danno
Hej

Hämtade min S60 2,4T -01 i tisdags och fick nys om detta forum av reservdelskillen på Volvo här i stan.

Tänkte bara säga hej och bladdra av mig lite =)
Har alltid åkt SAAB och BMW men kom över denna mycket fina S60 (skickar upp en bild när jag tömt kameran) genom min syster som jobbar på Volvo...som även häcklat mig i alla år för mina tidigare bilval haha
Är än så länge mycket nöjd med den och trivs som fasen i den och med känsla och prestanda (2,4T)

Men sjuk i huvet som man är har man redan börjat kika efter grejer :-P

Det som står på "att göra listan" är: PPC box, R-front eller sportpaketet (Evolve om man skulle snubbla över en påse pengar nånstans hehe)
Och antingen 18" Nebula eller 19" R....ja det visar sig =)

Få se hur långt man kommer, hur som helst är jag nöjd Volvo ägare nu mer och tycker detta forum verkar vara bra och seriöst =)

Så säger, HALLÅÅÅÅÅ ELLER till allihopa och surfar runr lite här o snokar.

Danne
av jbl
Grattis till en trevlig bil.
Användarvisningsbild
av greeeken
Grattulerar till bilen.
Klart du ska trimma lite o skippa R fronten. Köp ett helt kjolpaket istället:-p
Användarvisningsbild
av eiskall
Köpte en likadan bil för fyra månader sedan, och är mycket nöjd. Ska jag hitta något att klaga på (vilket jag brukar göra ;)) så är bilen i spårkänsligaste laget med orginalbussningar och 235/40 R18. I övrigt lär du blir nöjd!

Får man fråga vad du fick lägga?
Användarvisningsbild
av Brainy
Välkommen hit! Trevligt med en till Volvointresserad i stan :wink:

en ppc steg 1 kan jag efter att ha legat bakom Matz här på forumet verkligen rekommendera! Han drog väldigt jämt upp till 150km/h, först där mina extra hk började märkas.

Matz: Den tysklandsresan lär vi göra om, jag börjar få slut på öl... :roll:

mvh
Anders
av Danno
eiskall skrev:Köpte en likadan bil för fyra månader sedan, och är mycket nöjd. Ska jag hitta något att klaga på (vilket jag brukar göra ;)) så är bilen i spårkänsligaste laget med orginalbussningar och 235/40 R18. I övrigt lär du blir nöjd!

Får man fråga vad du fick lägga?
Kul! Ja har du inte hittat nåt mer på 4 mån att anmärka på så lär la inte jag göra det heller =) Men det är sant som du säger om spårkänsligheten, åker mycket mellan Falun och Gävle och det känns när man åker i rännorna på R80....och jag har 205/50-16.
Bävar inför påläggningen av 23519".....=) men det är det väl värt kanske.

Ja fråga får du väl göra.....jag fick ge ett par krogrundor under 80k.
01:a, enägarsbil med 15 800mil. businesspaket och allt man vill ha.

Har du PPC mappat din?

Danne
av Danno
Brainded skrev:Välkommen hit! Trevligt med en till Volvointresserad i stan :wink:

en ppc steg 1 kan jag efter att ha legat bakom Matz här på forumet verkligen rekommendera! Han drog väldigt jämt upp till 150km/h, först där mina extra hk började märkas.

Matz: Den tysklandsresan lär vi göra om, jag börjar få slut på öl... :roll:

mvh
Anders
Tja! ja det är kul att hitta likasinnade i Gävle på en gång på forumet =)
Ja jag har bara hört grymt bra om PPC till 2,4T....ser fram emot 1:a april =) har bokat tid tills dess.
Vad åkte du i när han låg framför då?

Får man vara med i birakaravanen till Germanien då? ;) ska åka ner i slutet av Nov början av Dec vi....jag i min och polaren i sin Golf 5 Gti...kan bli kul på Autobahn...:-P

Edit: Hur fan lägger man upp bilder som ligger i datorn? *1800tals människa*
Står nåt om nån URL när jag ska foga in en bild......
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Du måste lägga upp bilden på hemsida först så du får ett url http://www.imagehack.us

/Kalle
av Frodda
Grattis!

=)
och Välkommen hit!
Låscylinder

Nyckeln går in i låscylinder men det g[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]

Felkod

Hej alla. Nybliven v70 97 ägare. Lambda lampa[…]

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]