Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
greeeken skrev:När det är trångt?
Jag parkerar då ALDRIG där det är trångt.
Personligen är dett aen onödig funktion men den är kul att ha.
Har man bara ett garage där det är bara nån enstaka centimeter till godo i bredd i garageporten så är det bra att ha. Alternativet är ju att låta bilen stå ute om man inte vill köra in för att porten är trång men är inget jag vill göra iaf när jag redan har ett varmgarage. Så jag ska köpa elinfällbara speglar, är märkligt att Volvo är billigare på delarna än vad skroten är.
Användarvisningsbild
av Tag_H
Ok!
Jag har aldrig haft behov av att använda mina iaf.
Användarvisningsbild
av bearv70
I tex frankrike har dom flesta nya bilar elinfällbara backspeglar. pga trånga gator och tajta parkeringar.Själv har jag trångt garage.
Jag har sagt till min fru att vara extra försiktig när hon kör in i garaget.
Men det blev jag själv som drog isönder den när jag backa ut. :(
Nu när jag bygger om min bil lite, blir det elinfällbara :D
Absolut INGEN onödig grej
:wink:
Användarvisningsbild
av Mr H
RingoStar skrev:Tänkte sätta Elinfällbara speglar på min V70 -02a
men dom skulle kosta mig ca 8500.- på Volvo!!!

är det någon som vet om det finns några pirat/kopior istället.

8500:- är tok för mycket för denna bekvämlighet.

tacksam för svar & råd av den som kan något om detta.

mvh
T5an
Som vanligt på det här forumet så spårar tråden snabbt ur till att handla om något annat än vad trådskaparen skrivit om! Att diskutera nyttan med elinfällning kan ni göra i en annan tråd. Det var inte det RingoStar frågade om.

Som svar på din ursprungliga fråga kan jag ge dig följande information.
Det finns kompletta satser att köpa på Volvo för ca 2500:- (Precis som Loner skrev). Där ingår backspegelhus för båda sidor samt knappen som du sätter på ledig plats.

Till det kommer en stunds egenhändigt skuvande. Hur mycket skruvande det blir beror nog lite på vilket utförande backspeglarna har. När jag bytte på min S80 -00 så behövde jag endast flytta över den lackade ytterkåpan medan jag fick flytta över "innehållet" också när jag bytte på min nuvarnde bil, V70N -08.

När du bytt speglarna åker du till Volvo och laddar mjukvaran. Den kostar ca 350:- plus arbete ca 310:- (Detta var vad jag betalade nu senast 070920)

Art.nr. på backspegelsatserna hittar du här :
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249389.htm

Du skall ha art.nr. 8637 393
Var dock observant på att du får rätt färg på knappen! Jag skulle ha grå till S80:n men i satsen var det en knapp i Charcoal.
Användarvisningsbild
av Dartman
Som svar på din ursprungliga fråga kan jag ge dig följande information.
Det finns kompletta satser att köpa på Volvo för ca 2500:- (Precis som Loner skrev). Där ingår backspegelhus för båda sidor samt knappen som du sätter på ledig plats.

Till det kommer en stunds egenhändigt skuvande. Hur mycket skruvande det blir beror nog lite på vilket utförande backspeglarna har. När jag bytte på min S80 -00 så behövde jag endast flytta över den lackade ytterkåpan medan jag fick flytta över "innehållet" också när jag bytte på min nuvarnde bil, V70N -08.

När du bytt speglarna åker du till Volvo och laddar mjukvaran. Den kostar ca 350:- plus arbete ca 310:- (Detta var vad jag betalade nu senast 070920)

Art.nr. på backspegelsatserna hittar du här :
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249389.htm

Du skall ha art.nr. 8637 393
Var dock observant på att du får rätt färg på knappen! Jag skulle ha grå till S80:n men i satsen var det en knapp i Charcoal.
Gäller priset utan minnesfunktion ?
Var det svårt att montera, är nybörjare.
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Ryckig V60CC D4 AWD -16

Tja! Äger nu min andra V60CC D4 AWD, med gam[…]