Sveno skrev: ↑tis 12 okt 2021, 11:29
jaronsso skrev: ↑tis 12 okt 2021, 11:18
Sveno skrev: ↑tis 12 okt 2021, 10:57
Tänkte höra med er om priserna på bilen. Jag tänker eventuellt beställa en pro edition, skall man förvänta sig rabatter på det paketpriset? Enligt säljaren är det redan väldig rabatt på denna bilen. Jag köper privat.
Om du utgår från listpriset på hemsidan finns det ju alltid rabatt att hämta, oavsett paket.
Men säljaren kanske redan har gett dig ett pris? Är det ingen rabatt alls med?
När jag jämför med hemsidan så har jag faktiskt fått ca. 4% rabatt på offerten. Skall kanske vara nöjd med det...
Nöjd och nöjd - det är väl ett extremt minimum enligt min "bok". Men det är åtminstone en rabatt. Tolkade ditt ursprungliga meddelande som att säljaren helt enkelt inte gett någon rabatt alls.
I detta läge har du ju alla möjligheter att kolla av med 1-2 andra handlare och jämföra priserna lite. Det kan ju slå på någon eller några procent och i så fall är det ju enkelt att spela ut dem mot varandra. Om inte annat kan du sannolikt förhandla eller bli erbjuden andra förmåner. Vinterdäck, serviceavtal, etc.
Bagagerumsmatta som du nämnde ovan ska du absolut få med, och det kommer du få. Om du bara "kräver" det. Säg att det är en dealbreaker i värsta fall. Finns ingen handlare som avstår en såld bil för långt över en halv miljon mot en bagagerumsmatta