Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jbl
Måste nog vara en spricka i den. Är inte vanligt vad jag vet.
Användarvisningsbild
av wide
jbl skrev:Måste nog vara en spricka i den. Är inte vanligt vad jag vet.
Hmm...det är det undre ljuset, kan inte se nån spricka. Så enkelt verkar det inte vara tyvärr...
Användarvisningsbild
av Loner
Då tror jag att det är gummipackningen mot karossen som torkat/spruckit.

/L
Användarvisningsbild
av wide
Loner skrev:Då tror jag att det är gummipackningen mot karossen som torkat/spruckit.

/L
Ja det låter logiskt, går den att köpa separat, eller är det bara att kladda med silicon?... :???:
Användarvisningsbild
av Loner
Tror inte den finns separat, den sitter fastklistrad på glaset vid leverans.
Så det blir till att göra en egen, men kolla oxå så att glaset är korrekt draget så packningen sluter tätt...

Nu när du ändå har problem med baklyktan, kanske det är läge att uppgradera till facelift lyktorna.. en så fin bil som en OR bör ju vårdas :P

/L
Användarvisningsbild
av wide
Loner skrev:Tror inte den finns separat, den sitter fastklistrad på glaset vid leverans.
Så det blir till att göra en egen, men kolla oxå så att glaset är korrekt draget så packningen sluter tätt...

Nu när du ändå har problem med baklyktan, kanske det är läge att uppgradera till facelift lyktorna.. en så fin bil som en OR bör ju vårdas :P

/L
Finns det nån skiss hur man får bort lyktorna?

Jo har oxå varit en tanke, vad ska man ge för dem i runda slängar begagnade?..
Användarvisningsbild
av Loner
wide skrev:
Finns det nån skiss hur man får bort lyktorna?

Jo har oxå varit en tanke, vad ska man ge för dem i runda slängar begagnade?..
Riv bort lite inredning bak (öppna luckorna, bort med högtalaren) så ser du nog, minns jag rätt är det 2st m8 muttrar till varje lyktdel...

DE senaste annonser jag sett ligger priset på runt 2000:- för alla 4:a

/L
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
det är inte så att du trycker in vattnet med högtryckstvätten. detta händer mig, så jag har slutat spruta just runt bakljusen, vattnet försvinner efter ett tag, iaf nu på sommarhalvårert.
av olson
Miss my Olds skrev: nu på sommarhalvårert.
:?: Här hos mig är det vinter... :evil:
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]