- lör 09 okt 2021, 10:22
Fick en lackskada åtgärdad på en anonym verkstad där de fick byta ut kofångaren bak och då även demontera och återmontera backsensorerna. Nu när vi hämtat ut bilen så är backkameran trasig. Displayen åker upp från instrumentbrädan när man lägger i backen som normalt och det ser ut som skärmen tänds upp men den är grå och visar ingen bild. Nästan som om det var som täckte för kameran (vilket det inte är).
Min fundering är om montaget av backsensorerna kan ha påverkat backkamerans funktion? Verkstaden har inte varit och pillat på bakluckan där kameran sitter men min tanke är att kabelhärvan från kameran går samma väg och till samma styrenhet som sensorerna, någon som vet?
Har inte kollat säkringar men eftersom displayen åker upp och tänds så tycker jag det verkar orimligt eller...?
Uppdatering: Det gäller en Volvo XC90 R-design från 2014.
Min fundering är om montaget av backsensorerna kan ha påverkat backkamerans funktion? Verkstaden har inte varit och pillat på bakluckan där kameran sitter men min tanke är att kabelhärvan från kameran går samma väg och till samma styrenhet som sensorerna, någon som vet?
Har inte kollat säkringar men eftersom displayen åker upp och tänds så tycker jag det verkar orimligt eller...?
Uppdatering: Det gäller en Volvo XC90 R-design från 2014.
Senast redigerad av 1 Walmi, redigerad totalt 0 gånger.
- By Lövet