Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av golfgti
V70 classic momentum sportläder highperformans stereo drag och motorvärmare.
255000 brabil Kungsängen utan inbyte levererad vecka 40! Har rullat 150 mil nu mkt nöjd lite högt däck ljud från vinterdäcken tyvärr. michellin x-ice north 16"
Mike
Senast redigerad av 1 golfgti, redigerad totalt 0 gånger.
av gonilvolvo
laka14 skrev:Köpte en classic 170 med vinterdäck för 229900:- men det var ju inte på bilia
Det låter ju riktigt bra om ÅF har 5500:- i bruttovinst per bil då vinterdäcken säkert kostar en hel del.

Jag köpte min för 229900 och fick rabatt på motorvärmaren med grenkontak.
Användarvisningsbild
av lexus
gonilvolvo skrev:
laka14 skrev:Köpte en classic 170 med vinterdäck för 229900:- men det var ju inte på bilia
Det låter ju riktigt bra om ÅF har 5500:- i bruttovinst per bil då vinterdäcken säkert kostar en hel del.

Jag köpte min för 229900 och fick rabatt på motorvärmaren med grenkontak.
Han fick nog vinterdäck istället för sommardäck :D
av laka14
Nä du lexus sommar däcken är med men frågan är ju om deras marginal bara är 5500 eller så fick jag bra ett bra pris
Användarvisningsbild
av lexus
Det verkar ju som att de har en något större marginal då. När jag prutade ner mitt pris till samma pris som du fått så fick jag närmast intrycket att de mer eller mindre gjorde en förlustaffär. Åtminstone lät det så på säljaren. Dock begrep jag ju att de knappast förlorade några pengar på affären. Här i Värnamo är Volvohandlaren bland de dyraste i landet. Utöver ett allt för högt utgångspris på bilen så gick det inte att pruta en spänn på vinterhjul trots köp av helt ny bil. Skandal. Köpte hjulen hos Volvohandlaren i Ljungby istället 1600 kr billigare än här i Värnamo (Musca med Michelin X-ice North).
av laka14
jag skall erkänna att jag fick ju bara med plåtfälgar med navkapslar men jag är nöjd endå även fast de inte gör någon större vinst på bilen så kommer jag ju att använda dom till servicen och då tar dom igen det
Användarvisningsbild
av Jensen
boeder skrev:
Jensen skrev:
Jesper Koch skrev:Har precis köpt en V70 classic 08. Vi beställde automat, vinge bak, 16" echo fälg istället för fula Musca samt vinterhjul. Detta kalas gick på 270.000 och det är mycket pengar men med tanke på bil känns det ändå som om vi "dragit en vinstlott". Vi fick dessutom 15.000 kr mer i inbyte för gamla BMW 316 I touring 2002 på Hans Person bil kontra Bilia i Göteborg. Vidare hade Bilia Gbg sagt att för 270.000 fick vi absolut inte med vinterdäck och bakspoiler. Bilia suger
En nyhet för dig är att Hans Persson blivit uppköpta utav Bilia, så pengarna
hamnade på samma ställe tillslut ändå.
Då får Bilia ännu mer marknads andelar, inte bra. De styr redan alldeles för mycket på marknaden (GBG), är på senare år de varit tvugna att backa då de fått lite konkurenns, dags att återbetala lite.
Där har du fel, för när Bilia växer så innebär det samtidigt att man kan göra större inköp gentemot Volvo, och då också få bättre priser för att samtidigt kunna erbjuda kunden bättre priser.
Då Bilia Sverige som exempel köpte väldigt mycket Classic bilar så gjorde ju det att man kunde erbjuda kunderna ett pris på 229900:-
Detta var Bilia först med.
Användarvisningsbild
av tjotto
ju lägre priser desto lägre andrahandsvärde...vem vinner och vem förlorar?
av boeder
tjotto skrev:ju lägre priser desto lägre andrahandsvärde...vem vinner och vem förlorar?
Och det var Bilia först med att fördärva genom att sänka prisena först. Undrar hur lång tid det tar innan jag och säkerligen många med mig köper en ny volvo till av just den anledningen. Bättre att de erbjuder bra priser på Trygghetsavtal / Serivce avtalistället för att dumpa prisena, anser jag. Det vinner alla på i längden.
av Putte^
tjotto skrev:ju lägre priser desto lägre andrahandsvärde...vem vinner och vem förlorar?
Det är väl alltid en förlust att köpa en ny bil :) Så det är väl bilhandlaren som är den stora vinnaren alltid? :)
Låscylinder

Nyckeln går in i låscylinder men det g[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]

Felkod

Hej alla. Nybliven v70 97 ägare. Lambda lampa[…]

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]