Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av _knodden
Ne dom läcker inte har tittat på felet o det är från själva behållaren eller vad man ska säga,,
Användarvisningsbild
av Nyteknik
_knodden skrev:Ne dom läcker inte har tittat på felet o det är från själva behållaren eller vad man ska säga,,
Tänkte snarare på mitt egen värmepaket som jag alltså ska försöka byta med det beställda från Micro. Hoppas alltså att det inte är rören som läcker och att värmepaketet är helt ok. Vore typiskt...
av _knodden
Jaha jag missuppfattade vad du skrev först ber om ursäkt.. Ja men det tittar du ganska lätt som du kan läsa uppåt på denna sida så viker du undan mattan på ena sidan kan du göra för att titta, sen tar du bort plastskivan som sitter där och så ser du en vit behållare eller vad man ska säga läcker det i skarven där så är det garanterat värmepaketet, Och alltså inte rören
Användarvisningsbild
av Nyteknik
_knodden skrev:...garanterat värmepaketet, Och alltså inte rören
Hur kan man vara säker på det? :?:
av _knodden
Ne det vet jag inte lyft på mattorna o titta på golven om det är massa vatten där.. Jag är helt ny på det här jag med så ska ju egentligen inte säga nåt säkert men på min är det fel där iaf..
Användarvisningsbild
av Nexus
Att rören läcker är ytterst ovanligt . I 99 % av fallen så är det värmepaketet.
Användarvisningsbild
av Nyteknik
grammse skrev:Att rören läcker är ytterst ovanligt . I 99 % av fallen så är det värmepaketet.
Skönt att höra. Ska hämta ut mitt Micro-paket på Vivo imorgon.
Användarvisningsbild
av Nyteknik
Nyteknik skrev:
grammse skrev:micro 1244:- mekonomen 2020:- när jag sökte på min bil
Bra pris! Har just beställt ett och hoppas kunna montera det själv. Om jag känner mig själv rätt lär jag dock återkomma i ämnet. T.ex.: kan det inte vara så att alu.rören till/från värmeelementet läcker?
Lite bilder från mitt byte som gick galant men tog lite tid. Tappade varken ur kylarvätskan ur systemet eller klämde åt slangarna som går genom torpedväggen. Samlade istället upp allt som rann ur i en plastpåse utan att så mycket som en droppe hamnade i kupén.

Före:
http://sporthoj.com/forum/attachment.ph ... 1194811952
Bort med det trasiga värmepaketet och rentorkat:
http://sporthoj.com/forum/attachment.ph ... 1194811962
Dit med det nya och snart på med "locket" igen:
http://sporthoj.com/forum/attachment.ph ... 1194811974
av _knodden
jaja det ser väl bra ut har du mkt vatten på golvet o så också eller?
Användarvisningsbild
av Nyteknik
_knodden skrev:...har du mkt vatten på golvet o så också eller?
Det var fuktigt under mattorna och jag försöker vädra/lufta bort detta nu. Inte så lätt dock i denna väderlek...

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]