Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
@Erik Å, Det blir väl ännu dyrare :devil: Börjar på o bli dags att fundera på om det lönar sig för en annan att knega längre :bored: . Edit och hasa fram min gamla 2 takt Jawa 250 militärhoj med tillhörande skidor som jag köpte för 2 papp 1989. :bored:
Användarvisningsbild
av snepo
16,49 idag 95 oktan. 17,14 igår. Går säkert upp på måndag igen. Eller E10 som det heter numera.
Användarvisningsbild
av lennarte
Tankade 745-an idag, 1,6 l/mil med felkod 2-3-2 och E85 (12,73 l) c:a 20 kr/mil. Håller på och testar var gränserna går för den nya lambdasonden. Räknar med att komma ner till 1,2 - 1,3 l/mil när jag testat färdigt. Har kört en vecka - 10 dagar utan felkod,men så höjde jag bränsletrycket för en vecka sedan,men sänkte halva höjningen idag.
Användarvisningsbild
av Derank
är det ens lönt? el du kanske inte gör det av ekonomiska skäl?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Dieseln är inte bara dyr – den är världsrekorddyr.
Och toppen är kanske inte nådd – vilket gör bilberoende människor på landsbygden oroliga.

Just nu är det bara i Hongkong som det är dyrare att tanka diesel, enligt sajten Global Petrolprices.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a ... -i-varlden
Användarvisningsbild
av Derank
Vi kommer att vänja oss, det är bara att tanka och se glad ut, jag kör då inte mindre för att priset går upp och för svensson som kör i snitt 1500mil/år spelar det ju ingen roll om dieseln kostar 15 el 19kr det ger en diff på några hundralappr i månaden räknat på om bilen drar 1liter milen. Själv snittar jag xc60in på 1,1 och kör ca 150mil i månaden så om diseln kostar 15 el 20kr litern är då inet avgörande för mitt bilåkande, skulle den dra iväg till 30kr om en månad ( vilket är osannolik ) skulle jag kanske fundera över alternativ, men eftersom jag vägrar åka buss och hatar att cyckla och inte har någon motorcyckel så finns det inet så många alternativ kvar så det är bara att tanka och se glad ut.
av Cox
Tänk på vilket rövarparti ni röstar på nästa år....

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Derank skrev:Vi kommer att vänja oss, det är bara att tanka och se glad ut, jag kör då inte mindre för att priset går upp och för svensson som kör i snitt 1500mil/år spelar det ju ingen roll om dieseln kostar 15 el 19kr det ger en diff på några hundralappr i månaden räknat på om bilen drar 1liter milen. Själv snittar jag xc60in på 1,1 och kör ca 150mil i månaden så om diseln kostar 15 el 20kr litern är då inet avgörande för mitt bilåkande, skulle den dra iväg till 30kr om en månad ( vilket är osannolik ) skulle jag kanske fundera över alternativ, men eftersom jag vägrar åka buss och hatar att cyckla och inte har någon motorcyckel så finns det inet så många alternativ kvar så det är bara att tanka och se glad ut.
Ja vad säger ni Svensson gör det inget om bränslet kostar några hundralappar mer i månaden blir det bättre på något sätt?.
av Cox
Blir inget bättre när det gäller miljön, det fattar till och med en idiot. Behöver jag köra ex 3000 mil om året för att ta mig till jobbet, så blir den enda effekten att det blir dyrare, bättre för miljön för att jag får betala mera... Öuhm jag får inte ihop detta. Kanske är jag korkad men men

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 93
LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]