Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ghostrider
Tjena alla i gruppen. Nu var det inte så länge sedan min senaste fråga men jag har funderat över att sätta in larm i min 940. Jag skulle vilja ha ett Volvo larm och funderar därför på om det kanske går att sätta in larmet från en Volvo V70N i en 945:a. Är det någon som vet om detta går eller är det omöjligt eller alldeles för krångligt.
av Malmstroem
Allt är möjligt -- det är bara olika svårt.

Att flytta larmet från en V70N till en 945 hör till de svårare saker du kan göra. Larmet är integrerat i elektroniken (både hårdvara och mjukvara) på V70N. Det kommer vara att vara i det närmaste omöjligt att få det att fungera på en 945 utan att flytta i princip hela el-systemet. Det är också CAN-baserat på V70N.

Det är betydligt lättare att få ett eftermarknadslarm att fungera.
Användarvisningsbild
av Chris72
Jag har ett Carguard 950 (tror jag modellen heter) som suttit i bilen sedan den var tämligen ny (installerat på larmfirma enligt intyg som ligger i bilhandboken) det har fungerat klanderfritt i snart 31år. Min erfarenhet av Volvos originallarm är inte lika bra kan jag ju säga.
Elpriset

Helt galet! Jag som tyckte SE3 var dyrt idag.

Hur mår ni???

Håller tummarna!

OM RYSSEN KOMMER

Spännande valresultat vi får. Tror ni a[…]

Volvo 745 - vad tänka på?

Lite bättre bilder... Har gjort ett bud, vi f[…]