Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ibu skrev: fre 24 sep 2021, 09:17 Vet inte vad modellen heter -- vet du? :)
En fälg till exempelvis XC40/60 vid namn 5-Double Spoke Matt Black Diamond Cut på 19 x 7,5” med ET 50,5 och 235/50-19 är precis den däckdimension Volvo rekommenderar även till din bil. Ska sitta fint.
Ser ut att vara R-design-inspirerade. Kolla på insidan av fälgen så ser du Volvos artikelnummer (givet att det är originalfälgar) :-)

Ser fram emot bilder när de sitter på.

Har också handlat nya vinterpuckar till i år. Nästan så man längtar efter kallväder nu så man får se dem monterade.
2021-09-16 18.21.20.jpg
2021-09-16 18.21.20.jpg (632.43 KiB) Visad 440 gånger
Hade frågat de med hur de ställer sig till Konsumentköplagen, tycker den dyker upp allt oftare här.

Vet de vad den innebär, följer de den om man får problem. Visst kommer de prata garanti och den kan de få använda så klart men utöver detta då finns ju Konsumentklplagen och jag hade gärna hört mig för skriftligt innan om de följer denna. Har ej gjort så själv med bil men har fått använda den på de två senaste inköpen, båda gångerna har de slingrat sig och sagt att garantin är över medans jag varje gång svarat att jag ej åberopat garantin utan KKL. Det går till slut men det krävs en del tjaffs. Köpte nuvarande mc för nästan ett år sedan och där tog säljaren själv upp vid handpenningen vad de har för garanti och att utöver detta har du ju KKL med. Jag blev glad för att det visar i alla fall att de kan reglerna :-)

Men hur som så vet ej om sett här intressant för dig men annars så lycka till :)
Recharged skrev:
ibu skrev: fre 24 sep 2021, 09:17 Vet inte vad modellen heter -- vet du? :)
En fälg till exempelvis XC40/60 vid namn 5-Double Spoke Matt Black Diamond Cut på 19 x 7,5” med ET 50,5 och 235/50-19 är precis den däckdimension Volvo rekommenderar även till din bil. Ska sitta fint.
Kanon, tack! Blev dock lite orolig eftersom Bilia nu anger att de inte ska passa min bil. Tror dock inte Volvo-återförsäljaren skulle skicka med mig fälgar som inte passar bilen men återstår väl att se när de väl ska monteras på bilen. :)
Bara att gratulera! Det är fina bilar faktiskt. Det går skönt och stabilt i alla farter. PilotAssist på långkörning är riktigt bra tycker jag.

Fick du vinterhjul med också?

/Fredrik
Då är det bara laddbox som saknas så du kan ladda med 16 ampere. Vi använder Charge Amps i vår förening. Deras Halo är smart med ett kombinerat 230V-uttag så man kan koppla in dammsugare, högtryckstvätt etc.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Nu så har min höger stora lykta givit[…]

Det uppstod ett litet spökfenomen när vi[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, kopp[…]

Spännande! ser framemot :D har ocks&ari[…]