Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tjotto
Volvo assistace gäller numera i ett år efter service hos en volvoverkstad. Så om man byter olja annanstans så kör man utan denna. iofs vill man ju inte använda denna :???: Men en liten extraslant kan den ju vara värd.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
tjotto skrev:Volvo assistace gäller numera i ett år efter service hos en volvoverkstad. Så om man byter olja annanstans så kör man utan denna. iofs vill man ju inte använda denna :???: Men en liten extraslant kan den ju vara värd.
Så om vi säger att jag har en bil som är 6 år gammal, och den är alltid servad på volvo så har jag fortfarande kvar Volvo assistance?

eller gäller det bara nya bilar?

/Kalle
Användarvisningsbild
av klabbe73
Förmodar att ni snackar om bensinbilar, Kanske någon vet när första service på en D5:a är?
Har inte hämtat kärran än och kan därför inte titta i instruktionsboken.

Tacksam för svar :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
henka35 skrev:Jag brukar göra ett oljebyte mellan ordinarie service pga. miltalen.
Min volvoverkstad brukar ta 1000 kr för detta inkl. filter. Då ska man komma ihåg att 5,8 liter olja kostar ca 800-900 kr.
Så jag tycker det är riktigt billigt att få detta för 1000 kr.

/Henrik
Öhhh, verkstaden köper på fat och betalar bara några hundringar för oljan som de sedan fakturer dig 900 för....
Användarvisningsbild
av tjotto
~Kalle~ skrev:
tjotto skrev:Volvo assistace gäller numera i ett år efter service hos en volvoverkstad. Så om man byter olja annanstans så kör man utan denna. iofs vill man ju inte använda denna :???: Men en liten extraslant kan den ju vara värd.
Så om vi säger att jag har en bil som är 6 år gammal, och den är alltid servad på volvo så har jag fortfarande kvar Volvo assistance?

/Kalle
tom bilen är sju år :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
tjotto skrev:
~Kalle~ skrev:

/Kalle
tom bilen är sju år :D
ok. :D

/Kalle
Användarvisningsbild
av Driftarn
Förmodar att ni snackar om bensinbilar, Kanske någon vet när första service på en D5:a är?
Har inte hämtat kärran än och kan därför inte titta i instruktionsboken.

Tacksam för svar

Det är vid 3000 mil som det är dags för första servicen :D

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]