Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

TobiasOstlund skrev:Bumpar denna tråd lite då jag tyckte den var kul. Har köpt en XC90 -20 (selekt) på distans som jag tar tåget för att hämta hem på fredag. Håll tummarna!
Vad hittade du för spännande? Jag köpte en XC90 T8 MY20 Selekt för några veckor sedan. Jag anmärkte på dålig rekond. Det första säljaren sa var att jag fick lämna in till valfri firma och fakturera handlarn. Fick keramiskt lackskydd inkluderat.

/Fredrik
Har faktiskt köpt två (begagnade) bilar över telefon -- med ett gott utfall båda gånger.

Tycker nyckeln är att det ska vara ett ställe och en säljare det går att lita på. Google, Facebook, kolla forum, etc. Men mycket magkänsla såklart.

I båda fall var bilarna lätt begagnade, men ändå dyrare än genomsnittet.

Den jag hämtade för några veckor sedan: Bild

Har ännu inte hittat något att anmärka på.
Precis som jag tycker de 6-ekrade fälgarna "6-Double Spoke Matt Tech Black Diamond Cut" sitter som en smäck på XC90. Jag tycker det är en av de snyggaste fälgarna Volvo har gjort.

Bild

När jag köper nya däck nästa gång funderar jag på att byta från 275/35 till 285/35 så man får något högre profil samt liiite bredare så den fyller ut kanterna snyggare. Michelin Pilot Sport 4 eller senare version.

/Fredrik
HerrDödén skrev: tor 23 sep 2021, 10:42 De hjulen sitter verkligen som en smäck på V90 CC :party:
Jag är lite kluven. Tycker fälgarna är snygga som så, men på just en Cross Country så blir det lite fjantigt kan jag tycka. Å andra sidan är minst 99% av min körning sådan där stilen passar. :)

Its1more skrev:Precis som jag tycker de 6-ekrade fälgarna "6-Double Spoke Matt Tech Black Diamond Cut" sitter som en smäck på XC90. Jag tycker det är en av de snyggaste fälgarna Volvo har gjort.

Bild

När jag köper nya däck nästa gång funderar jag på att byta från 275/35 till 285/35 så man får något högre profil samt liiite bredare så den fyller ut kanterna snyggare. Michelin Pilot Sport 4 eller senare version.

/Fredrik
Mycket snyggt indeed!
ibu skrev: tor 23 sep 2021, 11:06Jag är lite kluven. Tycker fälgarna är snygga som så, men på just en Cross Country så blir det lite fjantigt kan jag tycka. Å andra sidan är minst 99% av min körning sådan där stilen passar. :)
Helt okej om du vill byta ner en tum men se då till att göra det till 20" 10-Spoke Black Diamond Cut. Även dessa sitter kalas men sen går det snabbt utför i fälgutbudet.
HerrDödén skrev:
ibu skrev: tor 23 sep 2021, 11:06Jag är lite kluven. Tycker fälgarna är snygga som så, men på just en Cross Country så blir det lite fjantigt kan jag tycka. Å andra sidan är minst 99% av min körning sådan där stilen passar. :)
Helt okej om du vill byta ner en tum men se då till att göra det till 20" 10-Spoke Black Diamond Cut. Även dessa sitter kalas men sen går det snabbt utför i fälgutbudet.
Kommer köra dessa som vinteruppsättning, ska bli intressant att se hur bilen ser ut och känns då.

Bild

Vet inte vad modellen heter -- vet du? :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]

Nu så har min höger stora lykta givit u[…]

Jag hade inga nitar på ovansidan faktiskt, d[…]