Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrBadboll
Hej
Har en Volvo v90 tillverkad aug 2018
Vill kolla, är det normalt att fylla på olja mellan service- sista servicen var vid 4163 mil (2020 )nu har den gått 5623 mil?
Idag fick jag fylla på 1 liter när bilen sa till .
Skall in på service igen i okt
Ha fin dag
av least
Att fylla en liter på 1460 mil kanske är okej enligt Volvos specifikationer.
Men jag personligen tycker nog att en hel liter på relativt få mil låter mycket.

Var gjordes den förra servicen?
Exempelvis Bilia fyller på med automatisk oljepåfyllare där maskinen vet hur mycket olja just din bil ska ha.
av AndS
En D4 som har rullar 1500-2000 mil/år och har inte behövt fylla på under de 4,5 år vi haft den.
Den automatiska påfyllningen vid service stämde inte på vår tidigare 5-cyl, utan det fick fyllas på dryga halvlitern extra och det fick verkstan aldrig ordning på.
Användarvisningsbild
av Micce1980
0.5l är inget som är helt ovanligt. 1l om man kört under säg 2000 mil däremot, nja.
av PelleTh
Var med om exakt samma sak en vecka före service. Kanske kört 100 mil mer än normalt. Bad om 1 liter olja som jag fyllde på. Oljemätaren stod sedan ett streck från max. När jag kollade några dagar senare stod den på tre streck innan minimum. Inget läckage.

Kan tipsa om att BSR har billig olja till Volvo, 109 kr för en liter. Bilia ska ha 369 kr för samma flaska.

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]