Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

soder skrev: ons 15 sep 2021, 16:05
Micce1980 skrev:Bra att de är uppmärksamma och känns som att de har koll :-)

Nu minns jag ej allt men vill minnas att de bytte ventiler där också.
Japp, jag är jäkligt nöjd att jag valde att ta detta med Volvo Bilmånsson i Eslöv än Mechanum i Malmö som jag mest fått känslan av vill maximera inkomst vid service.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
De i Eslöv verkar vara mycket bra med, hade gärna haft de men kör med Bildeve med denna bilen. Hittat en ps där som är toppen. Mechanum Malmö har jag använt då och då, snabba på att svara på mail och korrekte prisuppgifter men inte alltid billigast men väl där otroligt trevliga och informativa :-)
Hämtat bilen nu. Upplever att det gick mycket jämnare, framför allt i lägre varvtal och lägre hastighet. Kan det stämma eller är det placebo?

soder skrev: fre 17 sep 2021, 17:11 Hämtat bilen nu. Upplever att det gick mycket jämnare, framför allt i lägre varvtal och lägre hastighet. Kan det stämma eller är det placebo?

Ptjaee :-) Tyckte väl med att något var annorlunda till det bättre men så kan det ju vara, nya kolvar, ringar, ventiler med mera gör ju sitt.

Jag är toknöjd och lär behålla bilen ett tag :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har raderat koden o färsökt starta den m[…]

Finns mer att läsa i Teknikens värld, V[…]

Kamremsras

Skuren AC-kompressor varvid AC-remmen trasslade in[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]