Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena jag har hafft en ABS givar kabel av en längre tid då hadde den tidigare ägaren tagit bort ABS lampan i instrumenthuset så jag montera den och tillbaks med instrumenthuset m.m men ABS lampan lyser och jag kolla felkoden och den idikerar att ABS givaren höger bak krettsen bruten eller vad det var,ska kolla det men kontackten sitter uppe i skuffen o där såg jag 2st kontacktstycken,en gul o en svart villken är det?

Och när jag monterat instrumenthus m.m då lyser service lampan varje gång jag startar bilen o lyser ett litet tag efter jag börjat köra och sen slocknar den vad kan det vara då? ,varje jäkla gång,lite drygt.

Det är på min 850 T5:a.

Tacksam för svar.

MVH
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag kan bara ge dig svar angående servicelampan-
Det innebär att det är dags för service :) då lyser lampan ett tag efter start och slocknar sen. Om jag inte har helt fel så kommer den att lysa konstant efter en tid för att påminna om service. Den måste nollas för att sluta lysa.
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Phantom skrev:Jag kan bara ge dig svar angående servicelampan-
Det innebär att det är dags för service :) då lyser lampan ett tag efter start och slocknar sen. Om jag inte har helt fel så kommer den att lysa konstant efter en tid för att påminna om service. Den måste nollas för att sluta lysa.

Hur gör man det då?
Kan man släcka den helt eller måste man göra nån slacks service för att den ska slockna?
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Service lampan släcks imorrn,men hur jag ska göra med ABS:en det vette fan :???: ,om ingen snäll själ nära Västerås som kan hjälpa mig att löda om i boxen som många snackar om.

Måste besickta i februari :???:
av Stenövägen29
Du måste inte ha fungerande ABS för att få den genom besiktningen, och lampan i instrumentpanelen måste inte fungera. Däremot får den inte lysa på besiktningen. Det är således ett bra "tjuvtrick" att ta bort lampan.
Användarvisningsbild
av calle_g
Jo, om besiktingsmannen är uppmärksam så ser han att den inte lyser och då är det kört. Försökte göra samma trick med den ¤@$¤€-lambdalampan och det gick inte så bra..
av Stenövägen29
Aha, då får vi hoppas att de har en dålig dag på besiktningen när det är dags för min, för säljaren av min 855:a berättade glatt att han klarat sig tre år i rad med sin släckta lampa, (och jag svalde det med hull och hår).
av scorpio63
Koppla abs lampan till oljetryckslampan så funkar lampan som den ska i allafall.

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]

köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.