Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blomman
Berggren skrev:jag gjorde den tabben med felkoden för signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller är felaktig.. jag glömde radera den.... f***** va jag letade fel...
instämmer med tidigare skribent om slangar som läcker...
Vad gör eller styr den givaren?
Jag har även ett problem med temperaturgivaren den går gara upp ca: 3-4 mm tror bilen att den är kall då så den inte får den luft som den ska ha????
Går automat choken mekaniskt eller elektriskt? släpper den om givaren inte signalerar att motorn är varm?
Användarvisningsbild
av CarMan
blomman skrev:
Berggren skrev:jag gjorde den tabben med felkoden för signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller är felaktig.. jag glömde radera den.... f***** va jag letade fel...
Jag har även ett problem med temperaturgivaren den går gara upp ca: 3-4 mm tror bilen att den är kall då så den inte får den luft som den ska ha????
Går automat choken mekaniskt eller elektriskt? släpper den om givaren inte signalerar att motorn är varm?
börja med at reparera alla uppenbara fel du känner till. självklart tror bilen att den är kal/ bilen är kall. om termostet/ tempgivare, är trasiga.
av blomman
CarMan skrev:
blomman skrev:
börja med at reparera alla uppenbara fel du känner till. självklart tror bilen att den är kal/ bilen är kall. om termostet/ tempgivare, är trasiga.
Är det en annan blandning när bilen är kall?
Kan det påverka co-halten?
Användarvisningsbild
av CarMan
blomman skrev:
CarMan skrev:
blomman skrev: Vad gör eller styr den givaren?
ja !
har du haft bil med förgasare? kunde du starta den uta att andvända choken.
av blomman
CarMan skrev:
blomman skrev:
CarMan skrev: börja med at reparera alla uppenbara fel du känner till. självklart tror bilen att den är kal/ bilen är kall. om termostet/ tempgivare, är trasiga.
Jag bytte temperatyrgivaren,åkte sedan till macken och provade co-halten.
Den var bra så nu bär det iväg till besiktningen :D
Tack för alla svar /blomman
ja !
har du haft bil med förgasare? kunde du starta den uta att andvända choken.
Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60

Tröttsam minst sagt, både problemet i s[…]

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]