av jaronsso - fre 10 sep 2021, 08:31
- fre 10 sep 2021, 08:31
Inte osannolikt ett mellanting mellan V60 och V90. Att man går ner på en kombimodell.
Kan inte se att de ska ha två kombimodeller i nästa generation när mer eller mindre fullt fokus, inte bara hos Volvo, ligger på SUV.
bem skrev: ↑fre 10 sep 2021, 00:41En vanlig V90 P8 lär ju inte komma, men med SPA2 kommer ju något alternativ. Det dröjer väl några år.beachman skrev: ↑tor 09 sep 2021, 23:25 Systemeffekt 455hk och 0-100 på 4.8s i v90 T8Har sett en spionbild på det som troligen är nästa generation V90 elbil. Förhoppningsvis kommer den i produktion. Totala antal potentiella köpare av en storkombi finns nog ännu, sett ur världsperspektivet. Men man undrar ju nu när V90 (dock V90 CC) inte säljs i USA längre, i alla fall verkar de inte puffa för den over there.![]()
Galet, på 90-talet tycke jag 170hk i en 850 var löjligt mycket![]()
Ja, Ja är sjukt nöjd med min V90cc d4 än så länge. Hoppas på en ren elbil vid nästa byte, men att det kommer en v90cc P8 lär aldrig hända. Att köpa ny kombi är att köpa nischbil numera och volvo ser väl ingen vinst i det![]()
Även om det kanske inte blir nån motsv. V90 CC ren elbil i framtiden kanske det blir en icke CC. Då kan man hänga på åtminstone 20 tum hjul så man kommer upp lite i alla fall.
AWD lär den väl få med minst en elmotor på var hjulaxel, vem vet kanske en elmotor per hjul.
Vad priset på en sådan Volvo storkombi ren elbil kommer kosta vågar jag inte ens tänka på, redan Volvos V90 laddhybrid med lite paket till har en grymt (hög) prislapp. Dock slipper man ju förbränningsmotorn men så skall ett bamsebatteri in och det har man ju läst vad det kan kosta.
/Bo
Inte osannolikt ett mellanting mellan V60 och V90. Att man går ner på en kombimodell.
Kan inte se att de ska ha två kombimodeller i nästa generation när mer eller mindre fullt fokus, inte bara hos Volvo, ligger på SUV.