Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

stegev skrev: tor 09 sep 2021, 12:10 Tråkig nyhet för oss som väntar på bil:

Fr Volvo:
"De bilar som kommer att levereras med förändringarna som nyligen presenterats är bilarna som beställts från och med igår."
Jäklar vad surt för de som beställde i förrgår eller tidigare och inte fått leverans än, kanske bortom årsskiftet.
Är väl kanske inte så lätt dra sig ur en befintlig beställning, det går men det kostar om man läser villkoren. Och sen lägga en ny beställning och vänta, och vänta… på leverans.
/Bo
limerose1891 skrev: tor 09 sep 2021, 18:08 Vad skiljer de i pris? En två dagar gammal beställning borde man väl ändå kunna avboka? Och göra en ny.
Den säljare som inte går med på det vet jag inte om jag skulle vilja ha att göra med...
Men man vet ju aldrig, avtal är avtal om du skrivit på beställningen, där står villkoren.
Håller tummarna att Ni kan riva gamla beställningen och skriva ny beställning.
/Bo
Jag beställde i juli med leverans början av oktober och tänker väll att det inte är värt att vänta och förlora sin plats under dessa tider där leveranstiderna är längre än normalt.
limerose1891 skrev: tor 09 sep 2021, 19:54 Är du säker på det? ;-) Min bumpades ju från 31/10 till vecka 5 :bored:
Enl Min Volvo så är det fortfarande V42 (tidigare V40).
Det kanske inte stämmer då?
V9097 skrev: tor 09 sep 2021, 10:37 Trevlig nyhet, blev lite mer sugen på att byta bil nu.

Men detta saknar jag!
-V60CC T6 Recharge
-V90CC T6 Recharge
-En motorsvagare variant med 250-300hk systemeffekt, momentumutrustning och ett pris som gör den nåbar inom tjänstebilsramarna.
Problemet med Recharge är att den AWD de har som ett av körlägena inte riktigt är AWD i den traditionella meningen. Visst du får drivning på alla hjulen men mycket kraft fram med bensinmotorn och betydligt mindre kraft bak med elmotorn. Dock blir det ju bättre när Recharge får 145 hk elmotor nu.
Jag undrar om inte Cross Country entusiasterna vill ha en riktig AWD som de har idag?
Annars vore en V60 CC och V90 CC läckra som Recharge bortsett från AWD problematiken. Men priset bleve nog saftigt, redan en icke CC av V60 och V90 är i Recharge utförande otroligt dyr.
Har en V90 Recharge Inscription 2022 själv sen några veckor.
/Bo
Systemeffekt 455hk och 0-100 på 4.8s i v90 T8 :-o

Galet, på 90-talet tycke jag 170hk i en 850 var löjligt mycket :-D

Ja, Ja är sjukt nöjd med min V90cc d4 än så länge. Hoppas på en ren elbil vid nästa byte, men att det kommer en v90cc P8 lär aldrig hända. Att köpa ny kombi är att köpa nischbil numera och volvo ser väl ingen vinst i det :-(
beachman skrev: tor 09 sep 2021, 23:25 Systemeffekt 455hk och 0-100 på 4.8s i v90 T8 :-o

Galet, på 90-talet tycke jag 170hk i en 850 var löjligt mycket :-D

Ja, Ja är sjukt nöjd med min V90cc d4 än så länge. Hoppas på en ren elbil vid nästa byte, men att det kommer en v90cc P8 lär aldrig hända. Att köpa ny kombi är att köpa nischbil numera och volvo ser väl ingen vinst i det :-(
Har sett en spionbild på det som troligen är nästa generation V90 elbil. Förhoppningsvis kommer den i produktion. Totala antal potentiella köpare av en storkombi finns nog ännu, sett ur världsperspektivet. Men man undrar ju nu när V90 (dock V90 CC) inte säljs i USA längre, i alla fall verkar de inte puffa för den over there.
Även om det kanske inte blir nån motsv. V90 CC ren elbil i framtiden kanske det blir en icke CC. Då kan man hänga på åtminstone 20 tum hjul så man kommer upp lite i alla fall.
AWD lär den väl få med minst en elmotor på var hjulaxel, vem vet kanske en elmotor per hjul.
Vad priset på en sådan Volvo storkombi ren elbil kommer kosta vågar jag inte ens tänka på, redan Volvos V90 laddhybrid med lite paket till har en grymt (hög) prislapp. Dock slipper man ju förbränningsmotorn men så skall ett bamsebatteri in och det har man ju läst vad det kan kosta.
/Bo
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Trasig Renault Scenic

Har idag varit på Biltema (körde med Re[…]

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]

B230F går fett

Nu fick jag inga felkoder men senaste gången[…]