Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av _knodden
Tjena jag har en V70 R o har ungefär samma problem som den andra personen.. Det immar igen på framrutorna o det blir en fet hinna.. Och det rinner ner vatten på golvet på bägge sidorna.. Och kylarvatten får jag fylla på ofta.. Någon som har nåt tips eller liknande på vad det kan vara och hur man lagar detta fel
Användarvisningsbild
av #27
Rinner det ner grönt vatten i kupen så är det nog ett värmepaket som är hål på..
av _knodden
Ja det är grönt vatten blandannat men har ju bara fyllt på med vanligt vatten också så det är väl blandat. Men är det svårt att byta värmepaket o vad kan det kosta?
Användarvisningsbild
av Nexus
Du tar bort mattorna,lossar plasten som kommer fram mot mitt konsollen vid golvet.Gör det på båda sidor.Tror även du får ta bort under ratten och handskfacket.Sedan ser du en vit behållare,sitter hmmm 2 skruv på varje sida som ska lossas sedan en vid rören som sitter under.När det är gjort så är underdelen klar att tas bort.Sedan paketet som sitter inuti ska nu dras ner och tasbort jävligt trångt men det går.Kostar ca:500 på skroten (tar ca:1 timme) om man ej gjort det förut, demontering och montering
Lycka till
av Stefan1
Jag har en v70 awd 98 där jag bytt värmeelementet (som det hette där jag köpte "kopian") jag behövde "bara plocka/vika undan mattorna och ta bort två plastskivor sedan var det lite trångt men tömmer man allt ordentligt först så är det inte så svårt om man är sytematisk, behövde inte montera ner något fack eller så.
av _knodden
Tack för hjälpen en fråga till vart köper man värmepaket då? Skroten då eller nytt från nån butik ?
Användarvisningsbild
av Nexus
micro 1244:- mekonomen 2020:- när jag sökte på min bil
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
av Johan__86
_knodden skrev:Ja det är grönt vatten blandannat men har ju bara fyllt på med vanligt vatten också så det är väl blandat. Men är det svårt att byta värmepaket o vad kan det kosta?

det kostar 1244 på micro :idea:
Användarvisningsbild
av Nexus
Johan__86 skrev:
_knodden skrev:Ja det är grönt vatten blandannat men har ju bara fyllt på med vanligt vatten också så det är väl blandat. Men är det svårt att byta värmepaket o vad kan det kosta?

det kostar 1244 på micro :idea:
Tack för upplysningen jag ändrade lite i mitt inlägg så han ej köper det dyra och tror det är billigast :wink:
Användarvisningsbild
av Nyteknik
grammse skrev:micro 1244:- mekonomen 2020:- när jag sökte på min bil
Bra pris! Har just beställt ett och hoppas kunna montera det själv. Om jag känner mig själv rätt lär jag dock återkomma i ämnet. T.ex.: kan det inte vara så att alu.rören till/från värmeelementet läcker?
Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]