Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Qualia skrev: tor 09 sep 2021, 12:56 Tog upp det på service angående skiner.
Tyvärr är det inget Volvo kommer att göra något åt det..
Inga mera åtgärda från deras sida, samma som smuts som kommer in från bak dörrarna..
Med andra ord två ”egenskaper” som man får på köpet som Volvo kanske struntar i att åtgärda. Verkar som de här egenheterna funnits i flera år och att inte Volvo gjort nåt åt problemen verkar underligt, varför skulle de inte vilja rätta till såna här knasigheter undrar jag i alla fall.
/Bo
av jaronsso
Jag fick ju bytt min sits efter typ 6 mån sedan ett stort veck uppenbarat sig som hos många andra.
Skrivit om det någonstans i denna långa tråd.
Nu är bilen ganska exakt två år, och visst är det lite små veck kanske, men jag måste säga att det inte alls är så uppenbart som det var innan jag fick bytt det. Det är mer naturliga veck på något sätt.
Det som uppstod efter 6 mån kändes mer som ett onaturligt produktfel.
av Qualia
Så ser ni ut efter 1200mil.
Passagerare sättet ser normal ut, inga veck alls..

Vi får hoppas att det håller,
Du ska sätta rätt enligt Volvo..
Bilagor
A7EED820-CB45-4333-AE7F-CA8046BB319E.jpeg
A7EED820-CB45-4333-AE7F-CA8046BB319E.jpeg (1.39 MiB) Visad 1026 gånger
Användarvisningsbild
av bem
Jag har sett på TV i nån kanal där de bygger om bilar så de blir som juveler, väldigt fina. När de gör ny inredning och ny stoppning i sätena och klär med läder ser jag ibland de verkar släta till och sträcka upp läderklädseln med nåt som för tankarna till ett ångstrykjärn. Kan det vara varm ånga de sträcker läderklädseln med? Är det det vi behöver ha till vår Volvo vi som har såna här säten med läderklädsel som får veck förr eller senare?
Om en sån apparat inte kostar skjortan kanske man skulle skaffa en sån och släta ut vecken den dag det dyker upp i förarsätet. Har bara haft min bil (V90 T6 Recharge 2022) i 3 veckor än så jag har inte sett nåt veck än. ;-)
/Bo
av least
Organiska material som läder sträcks och töjs, ska man slippa detta måste man ha dit ett tjockare läder.
Men då får man en sämre upplevelse av sitsen.
Användarvisningsbild
av bem
least skrev: mån 13 sep 2021, 14:00 Organiska material som läder sträcks och töjs, ska man slippa detta måste man ha dit ett tjockare läder.
Bästa vore nog om de skippa läder i mitten på sittdynan och bara hade det i kanterna, som de har haft förr. Då slipper man mycket av veckproblematik. Synd att det kostar en hel del att få bara tygklädsel numera om man har t.ex. Inscription. Comfort säten i tyg kostar extra, f.n. 14000 kr extra (ullblandad textil) på en V90. Skulle nog ha valt det men snålheten sa stopp för då hade jag redan en massa extra utrustning tillagt på min V90 T6 Recharge Inscription 2022 när jag beställde den. Skinnklädseln till Comfort säten är inte speciellt fin, ganska grov och blir väl veckig vad det lider. Finns ju Nappa ventilerat läder också som är riktigt dyrt tillägg 25800 kr... då kanske man slipper veck i lädret?
/Bo
av HeavyMetal
bem skrev: mån 13 sep 2021, 16:42
least skrev: mån 13 sep 2021, 14:00 Organiska material som läder sträcks och töjs, ska man slippa detta måste man ha dit ett tjockare läder.
Bästa vore nog om de skippa läder i mitten på sittdynan och bara hade det i kanterna, som de har haft förr. Då slipper man mycket av veckproblematik. Synd att det kostar en hel del att få bara tygklädsel numera om man har t.ex. Inscription. Comfort säten i tyg kostar extra, f.n. 14000 kr extra (ullblandad textil) på en V90. Skulle nog ha valt det men snålheten sa stopp för då hade jag redan en massa extra utrustning tillagt på min V90 T6 Recharge Inscription 2022 när jag beställde den. Skinnklädseln till Comfort säten är inte speciellt fin, ganska grov och blir väl veckig vad det lider. Finns ju Nappa ventilerat läder också som är riktigt dyrt tillägg 25800 kr... då kanske man slipper veck i lädret?
/Bo
Inte ens med ventilerart läder slipper man veck. Kolla in sidan 6 i tråden!
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Ovärderlig information! Bra jobbat!.

AC & kylfläkt

Hade du beställt den från Autodoc s&ari[…]

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]

Kontakt säkringsbox

Stort tack för många bra och kloka inl&[…]