Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

epostaren skrev:När jag hade en 2,5FT byttes bustningarna och ingen hjulinställning behövdes. Körde flera tusen mil efter bytet, utan problem.
Kanske inte på just din isåfall, eller kollades aldrig inställningen efter bytet? När jag bytte på min behövdes det iaf göras en inställning.
dannesk skrev: sön 05 sep 2021, 10:54
epostaren skrev:När jag hade en 2,5FT byttes bustningarna och ingen hjulinställning behövdes. Körde flera tusen mil efter bytet, utan problem.
Kanske inte på just din isåfall, eller kollades aldrig inställningen efter bytet? När jag bytte på min behövdes det iaf göras en inställning.
Ingen koll och ingen inställning behövdes…
Cox skrev:Det är fast läge, hjul inställning behövs inte.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Pratar ni ens om samma? Bild

Främre bärarmsbussning på bakre länkarmen är i högre grad justerbar, hålen på bussningarna är enorma, pressningen i länkarmen inte ens lite exakt, för att inte tala om skillnaderna på själva plattan som är i bussningen.
Däremot går bilen att köra efteråt, oavsett om man gör en hjulinställning. Det räcker för många.
Ptja har man inte gjort en hjulinställning med slitna bussningar och man lyckas få tillbaka allt på samma plats så visst.
Annars hade jag nog lämnat in för hjulinställning efter sådant jobb. Men har du kört med den och däcken inte slits så är de bara o se glad ut ju.
Takräcke Thule Evo (XC60).

Ja, det där ser inte rätt ut.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som […]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]