Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av femansväxel
hejsan alla bilkunniga. jag har ett skumt fel på min volvo 850 GLT 1995 :???:
när jag ska starta den så måste jag gasa lite lätt för att den ska hoppa igång. och ibland så funkar inte det heller. jag drar på nyckeln och bilen hoppar igång kanske 1 sekund för att sedan skaka lite och bara dö. det är som om han precis kommer igång men just som när han ska gå så dör han bara. så då får man vänta en minut så går det sedan. oftast när man har kört en bit och stänger av bilen så kan det vara sårt att få igång den om man var borta bara i kanske nån minut. undrar vad det kan vara? kollade fel koder och kamaxelgivaren fick ett fel på sig. tror det stog i typ med att det inte var nån kontakt eller nått. kan man ta dän kamaxelgivaren och se på den om det är nått fel? någon som vet om det kan vara den eller nått annat?
av commodore68
Kammaxelgivaren låter misstänkt på din beskrivning av felet, om du dessutom har en felkod på denna är det med stor sannolikhet där felet ligger!!! Prova att byta!!! // P-A
av femansväxel
ok men vad kostar en sådan då? kan man byta den själv?
av femansväxel
Felet är åtgärdat. jag byte batteri bara för det gamla var dåligt. så nu går det igen

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]