Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan! Jag undrar huruvida ventilpaketen skiljer sig ifrån varandra på olika AW55-50SN modeller.

Jag har en XC70 med lådnummer AW55/50SN 9480897 där ventilpaketet behöver bytas. Man kan ju köpa dessa lösa, exempelvis i Tyskland hos Automatic Berger för strax under 8 000 kr. Hemma på gården har jag en krockad V70 som har lådnummer AW55/50SN 8636761. Skulle det funka att flytta över ventilpaketet innan man lägger en massa tusenlappar?

Hälsningar Lukas
Han menar kontrollsystemet som styr lådan.
Jag har ett sådant du behöver i fint skick. Hör av dig om det låter intressant
Missade att svara på din fråga :)
Mig veterligen så finns det 3 olika kontrollsystem/ventilpaket, dessa skall vara kompatibla med varandra.
På "basplattan" kan man läsa antingen A, B eller C
A: första generationen som hade en hel del problem
B: Uppdaterad version som fungerar mycket bra
C: Uppdaterad igen med solenoiderna vända så oljereturen sprutar direkt på dom.

Det systemet jag kan sälja till dig är rengjort och de tre linjär solenoiderna har fått extra kärlek med nya bussningar.
Hej!
Jag har samma fråga gällande Tf80sc. Är alla modeller kompatibla?
Bara att flytta över eller måste man göra något? Skall de giftas in? I så fall Kan man dela på det så man behåller styrenheten och bara tar den slitdelar från en donator?

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

Har tyvärr ingen erfarenhet av Tf80sc, men jag gissar att du behåller din styrbox och adapterar in nytt kontrollsystem på samma sätt som AW55

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o