Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en Xc70-2005 2,5 turbo. Hur är det nu med det här med vinkelväxel och renovering av en sån? Har ju varit mkt diskussioner kring bil och maskin i Ludvika som fått extremt mkt kritik och dåliga recensioner för att dom inte hållit vad dom lovat. Själv har jag ingen erfarenhet av dom men vågar inte chansa. Är det någon som har koll på nån annan firma som renoverar eller säljer utbytesvinkelväxlar i dagsläget?
Åsikterna om Maskin&Bil handlar nog om annat än vinkelväxelfixen. Där är nog dom flesta nöjda.

Jag har hört och läst om begagnade motorer som inte levt upp till köparens krav. Finns nog två historier i den härvan, men den ena hörs mest.
Dom renoverade Morsans Xc90 för många år och mil sedan utan mankemang.

Ja, jag bor i Ludvika,
Nej, jag jobbar inte där, och har inget med som att göra alls.
Kör inte ens Volvo längre.
Byta lager kan man nog göra själv.
Byta drev till andra begagnade går också.
Men svarva ner ingående axel och svetsa på ny splines för förstärkt hylsa gör inte vem som helst
Men det beror ju på vad felet är.
Ludvika Bil oCh M. Renoverade även min vinkelv.
Perfekt resultat, jag har nu rullat snart 12000 mil med 4WD.
Så den kritiken som förekommit har flera bottnar.
Jag beställde tid, sedan startade jag i Sthlm kl. 05:00 var framme vid 8 tiden.
Åkte tillbaka nöjd o glad kl.13 tiden, Hemmaigen vid 5 tiden. 😀😀😀😎
Jag har nyss bytt vinkelväxeln i Ludvika till en renoverad och ny hylsa. Den läckte så jag bytte å tur va väl det då splinsen började sjunga på sista versen. Bilen blev det lite mer drag i faktiskt så nog va min dålig allt.

Vi våtslipar och kör klarlack på[…]

Fönsterhiss

Hej, jag fick precis samma problem på b&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ve[…]

Beställ ett eget batteri och byt. https://w[…]