Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den som sitter i baksätet brukar uppskatta om det finns värme i sätena där.

När barnen bodde hemma och vi ofta åkte fyra i bilen var det nästan ett måste med värme i baksätet. Numera spelar det i princip ingen som helst roll.

Rattvärme vill jag inte heller vara utan, men baksätesvärme beror på vilken användning av bilen man har.
Det är kört med att lägga på värmepaketet i efterhand då det inte finns som tillbehör. Undantaget är rattvärme som jag sett kan installeras med tillhörande programuppdatering. Dagens bilar laddas på bandet med sin konfiguration, den är instansad på livstid. Bara särskilda avsteg mha tillbehör kan förändras. Tyvärr inte som förr med att bara dra fram el och lite strömbrytare, nu när det är datorstyrt. Enda möjlighet är att beställa en ny bil
Hade jag köpt en V60 T8 som är "top of the line" så hade jag aldrig accepterat att jag inte fått det jag beställt. Har du fått med parkeringsvärmare? Den ingår ju i klimatpaketet, om det skulle varit det dom missat?
Vad man använder, inte använder och tycker är "skönt att ha", osv. är ju sekundärt här. Många envisas med att skriva vad man själv använder.

Poängen är ju att TS inte verkar ha fått vad han betalat för och beställt. Jag själv hade blivit skogstokig, och jag kan inte se något annat än att prisavdrag är det enda rimliga, om det inte är så att det går att sätta in i efterhand.
Om jag känner Volvo rätt (och efter en del prat och mailande efter att bl a BLIS försvann för mig) är det naturligtvis helt omöjligt att eftermontera.
”Det går inte” är volvospråk för ”vi har inte lust för det skulle kosta pengar och vi låter hellre kunden betala för att vi klantat oss”.
Sedan kommer du få ett prisavdragsförslag som nästan (men inte riktigt) uppgår till det du betalat för funktionerna du saknar.
Men det är min erfarenhet, hoppas du får en annorlunda respons…
Fattiglapp skrev: mån 30 aug 2021, 13:15 Om jag känner Volvo rätt (och efter en del prat och mailande efter att bl a BLIS försvann för mig) är det naturligtvis helt omöjligt att eftermontera.
”Det går inte” är volvospråk för ”vi har inte lust för det skulle kosta pengar och vi låter hellre kunden betala för att vi klantat oss”.
Sedan kommer du få ett prisavdragsförslag som nästan (men inte riktigt) uppgår till det du betalat för funktionerna du saknar.
Rent rättsligt borde det inte vara några som helst svårigheter att få tillbaka exakt det man betalat. Ser inte varför man skulle få mindre?
Står det på köpeavtalet att man har betalat X kronor för X pryl, men produkten levereras utan just X pryl, borde säljande part ha svårt att hävda att man ska få tillbaka säg 75% av beloppet. Vilket argument ska användas för det?
jaronsso skrev: mån 30 aug 2021, 13:24
Fattiglapp skrev: mån 30 aug 2021, 13:15 Om jag känner Volvo rätt (och efter en del prat och mailande efter att bl a BLIS försvann för mig) är det naturligtvis helt omöjligt att eftermontera.
Rent rättsligt borde det inte vara några som helst svårigheter att få tillbaka exakt det man betalat. Ser inte varför man skulle få mindre?
Står det på köpeavtalet att man har betalat X kronor för X pryl, men produkten levereras utan just X pryl, borde säljande part ha svårt att hävda att man ska få tillbaka säg 75% av beloppet. Vilket argument ska användas för det?
Självklart. Men är man inte på sin vakt och tar deras första förslag blir det konsekvensen (eller hade blivit i mitt fall). Självklart rättades det vid mitt påpekande utan vidare diskussion.
Sedan kan jag tycka att man borde få mer. I mitt fall levererade Volvo en bil som absolut inte hade stått på listan över valbara bilar (BLIS var ett absolut krav). Men alternativen jag hade var ta avdraget eller skippa leverans. Hade valt det senare om det inte hade fått en rejält negativ skatteeffekt.
Solenoid b4b

Tidigare PV hade mm gänga på vissa dela[…]

Min har en laddtrycksmätare synlig vid ratten[…]

Farthållare 945

Glödtrådsvarnaren i sig har inget med f[…]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har du några andra symptom på bilen &a[…]