Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lobocut skrev: tor 26 aug 2021, 16:56 Ett tips är att lära sig att byta skivor och belägg själv, det är inga större svårigheter, det är lätt att göra det själv. Finns många filmer på youtube, som visar hur man gör .
Absolut, håller med.
Lite bökigt elektronisk handbroms då jag måste ha ett till batteri att dra bak bromsen och behöver köpa också alla verktyg som jag inte har.
I framtiden när barnen blivit lite större och jag bor i villa (lägenhet nu) så kommer jag nog ha plats och tid till det ;-)
Lobocut skrev: tor 26 aug 2021, 16:56 Ett tips är att lära sig att byta skivor och belägg själv, det är inga större svårigheter, det är lätt att göra det själv. Finns många filmer på youtube, som visar hur man gör .
Du menar såhär lätt ungefär?

På min V60 MY13 som fick nya skivor förra året så satt framskivorna ungefär lika fint fast som på YT-klippet. Det är en sjuk konstruktion med så tight passform mellan skiva och nav som det är, rosten gör att det lätt sätter sig stenhårt där.
Man kan ju nöja sig med att byta beläggen själv och låta verkstaden ta hand om det större jobbet när det är byta av både belägg och skivor så har man igen rätt mycket bara där :)
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]