Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perasbro
Hej Alla,
Jag har tröttnat på den dåliga belysningen i min S80 2011 Adaptiv. Kombinationen svart/grå/silver/vitt blir väldigt svårt att uttyda. Söker en digital hastighetsmätare,
Har sett en del på nätet men blir inte klok på vad jag behöver och vad et kostar.
Var hittar jag ett adaptivt kombiinstrument med digital hastighetsvisning som passar min 2011?
Vad behövs för att konvertera och var hittar jag det?

Tack på förhand.
-Per
Hej. Begagnat TFT-dim hittar du på bildelsbasen. Sök efter v70/s80 2014.2016. Det enda du behöver ha koll på är automat eller manuell växel Sen behöver du Vdash som du hittar på D5t5.com. Finns en guide där. Du måste knäcka pinkoden med Vdash först. Kostar inget, Du behöver komplettera med 2 kablar mellan dim-kontakten och obd-kontakten. Omprogrammeringen för TFT med Vdash tror jag ligger på 2000kr.
Adaptiv är en hjälpfunktion. När man kör med farthållaren ändrar bilen hastigheten själv till framförvarande fordon. Om jag kör i 110 och kommer ikapp en lastbil som bara kör i 80 sänker min bil automatiskt hastigheten till 80 tills jag kan gå ut i vänsterfilen - då ökas hastigheten automatiskt till 110.
På instrumentbrädan i en adaptiv bil finns en inställning där man kan ställa in hur långt i förväg min bil skall reagera.
-Per
Adaptiv farthållare med andra ord, det hade varit tydligare

Det borde inte vara några problem, eftersom funktionen har funnits så pass länge (och förstås även finns efter facelift).
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]