Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av aanton
Hej, har läst och läst om just fälgbredd och olika storlekar men slänger ut en specifik fråga kring fälgval.

Jag ha tänkt köpa njord-fälgar och slänga på 235/55 dubbdäck på dessa och ha på
Min v60 cross country 2016. Bredden på njordfälgen är 8 och ET är 55. Antar att de passar utan större problem då dessa är orginal på vanliga v60?
Användarvisningsbild
av aanton
235/55 passar i hjulhusen, den dimensionen är rekommenderad för 17” fälgar för denna modell. Tänkte mest på njord-fälgen och bredden 8.
av EPR
Om du går in på något nätbutik (Bilia?) som säljer fälgen, och slår in ditt regnummer så borde du se om den passar eller inte.
av UnleashFusion
EPR skrev: mån 23 aug 2021, 13:35 Om du går in på något nätbutik (Bilia?) som säljer fälgen, och slår in ditt regnummer så borde du se om den passar eller inte.
Det skall man inte, Bilia tenderar att under "passar till.." skriva enstaka modeller och om din bil inte står under där så kommer det med 99.9% när du skriver in Reg.nummer så kommer det stå med röd text; passar ej. meningslöst.
av S80beat
På min V60CC hade jag 8 x19 tum, Bor fälgar. Däckdimension 235/45-19 fabriksmonterat. På mina vinterdäck hade jag 235/55-17 ej volvofälg (bredd okänd men troligen 8). Då Njordfälgen är 8 tum bred bör alltså 235/55-17 passa utan problem på denna bil. Är man osäker på vad man har idag ,kan man kolla på transportstyrelsen. Där står det vilken dimension på däck och fälg bilen registrerades med.
av EPR
UnleashFusion skrev:
EPR skrev: mån 23 aug 2021, 13:35 Om du går in på något nätbutik (Bilia?) som säljer fälgen, och slår in ditt regnummer så borde du se om den passar eller inte.

Det skall man inte, Bilia tenderar att under "passar till.." skriva enstaka modeller och om din bil inte står under där så kommer det med 99.9% när du skriver in Reg.nummer så kommer det stå med röd text; passar ej. meningslöst.
Aha, jag som trodde att Bilia hade koll. Då vet jag!

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]