Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det som "förstör" är sådana som jag. Jag har betalat för GPS både in vår XC90 och i vår V40. GPS lades till vid nybilsköp för XC90:n. Jag minns inte exakt vad det kostade -- men i relation till vad bilen kostade så var det inte så mycket att diskutera. Till V40:n köptes GPS senare på någon kampanj för 4000. För mig var det helt klart värt kostnaden för att få bättre förarmiljö.

Det ser ut som om att GPS och bra infotainment ingår som standard på fler och fler bilar i framtiden. Jag skulle inte köpa en ny bil utan det, så om kostnaden ingår eller om jag måste beställa till det spelar mindre roll -- det är totalkostnaden som är mest intressant för mig.

Att jag kan köpa en separat GPS billigare spelar mindre roll. Billigast är att skaffa ett fäste till mobiltelefonen. Det fungerar utan tvivel, men det är inte en lösning som jag numera uppskattar. Jag har använt mig av sådana lösningar tidigare.
Darek skrev:Volvo är premiumbilar och året är 2021, så det borde vara standard, precis som AC eller servostyrning
När bilarna i den här forumdelen tillverkades var året 2016, som senast. Visst kan man tycka det skulle vara standard. Biltillverkarna ville gärna tjäna ihop utvecklingskostnaderna för navigation, förstås. Det var inte så många år sedan de ville ha 40000 för inbyggd navigation.

När jag uppgraderade vår 2016 från internetkartor till "riktig" navigation kostade det 3000. Erbjudande på lokala Volvoverkstaden. Det tyckte jag det var värt att slippa krångla med lös GPS.

Darek skrev:hej, reagerar inte på att det kostar, utan på priset. Man får mycket GPS ute i handeln för 7000 sek, inklusive hårdvara, . Eller så är Volvos taktik att användarna ska använda onlinekartor med internet. Volvo är premiumbilar och året är 2021, så det borde vara standard, precis som AC eller servostyrning
Yes, navigation är standard på nya Volvos likväl AC och servostyrning. Köper man en lite äldre bil kan det vara bra att veta vilken utrustning bilen har innan köp. :)

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]