Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lobocut
Mjukvaruuppdateringar, som ingår i själva servicen, det är bara till motorn och växellådans moduler. Övriga mjukvaruuppdateringar får man betala för, såvida inte bilen är under garanti och man påpekar fel. Därför är det viktigt att påpeka om man upplever problem med tex VOC, larmet osv.
Användarvisningsbild
av Derank
varierar vart du servar din bil, här på Bilbolaget uppdaterar de mer en motorn och växellådans moduler även efter garantin gått ur. Fick bla VOC och sensus uppdaterat på förra servicen , och bilen är inne på år 6
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Angående mjukvara uppdatering så , iallafall för V90 D3 (SPA) gör Volvo en total uppdatering gratis (one time) pga nån återkallelse om nåt med sothantering. Jag var inne för att bara aktiverar dragkroken jag monterat.
IMG_2639.jpg
IMG_2639.jpg (402.55 KiB) Visad 945 gånger
av Lockis
Visserligen via serviceavtal.
men en V60 D4 AWD -20 hade en årskostnad på ~4200:- då var beräkningen gjord på 3500 mil om året.
Så ganska exakt 3 service på 3 år för 12600:- Serviceavtal verkar vara fördelaktiga vid nybilsköp.
B230F går fett

Om jag förstår det rätt så h[…]

Några joule snarare. Eller säg Wh ist[…]

Tack för alla svar, då har jag lite p&[…]

Rivit ut mittkonsolen, rengjort nya R-Design inred[…]