Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flygsfors
Har köpt hem stötdämpare från Autodoc https://www.autodoc.se/kyb/7064214 som var tänkt att de skulle dit framöver. Men en liten fråga: När jag tittar på den nya stötdämparen så är det inte någon "skyddshylsa" över där själva kolven är, svårt att förklara men hoppas ni fattar, de gamla dämparna är kolven"stången" skyddad av ett hölje, är ni med?
Jag tänker grus, vatten mm mm som kommer slita ut den ganska snabbt eller? Har jag bommat något? Tittat efter detta på flertalet märken av dämpare men alla ser ut som jag köpt, eller har jag köpt fel? Såg även att det fanns två olika längder 472mm resp 515 mm, jag tog den kortare, antar att det var rätt?
MVH/Roger
S6024t skrev: sön 22 aug 2021, 23:43 Bara en "dammkåpa", flyttas över bara, längden kan man väl inte gissa sig fram till??!
Dammkåpa check!
Längd, gissning? Njaaa, lite, meen jag tror jag gjorde en sökning på mitt regnr på andra butiker, kom ej ihåg vilka men typ skruvat.se om den nu kan vara mer tillförlitlig än autodoc och dom hade samma märke av dämpare som autodoc och skruvat.se angav bara längden 472mm till min bil.
Men är det någon här som VET längden till min bil, berätta gärna så får jag skicka tillbaka om jag besällt fel.
av euroman
flygsfors skrev: mån 23 aug 2021, 02:18
S6024t skrev: sön 22 aug 2021, 23:43 Bara en "dammkåpa", flyttas över bara, längden kan man väl inte gissa sig fram till??!
Dammkåpa check!
Längd, gissning? Njaaa, lite, meen jag tror jag gjorde en sökning på mitt regnr på andra butiker, kom ej ihåg vilka men typ skruvat.se om den nu kan vara mer tillförlitlig än autodoc och dom hade samma märke av dämpare som autodoc och skruvat.se angav bara längden 472mm till min bil.
Men är det någon här som VET längden till min bil, berätta gärna så får jag skicka tillbaka om jag besällt fel.
Skriv till autodoc chatten så tar dem fram ditt OEM nummer och sen söker du på det numret så får du fram rätt :) (om nu inte lappen med numret står kvar på dina dämpare)

Skyddet du ser är bara en plast kåpa som du flyttar med över till nya dämparen. :)

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]