Jo ni har rätt, det blev en del bilåkande med nya bilen, V90 T6 Recharge Inscription 2022:a, efter jag hämta den. Tog sin tid hos försäljerskan att gå igenom allt med bilen och ansluta den med mitt Volvo ID, med Google konto, bluetooth osv. Tror det mesta funkar nu ang "connectivitet". Har kontakt med yttervärlden i bilen. T.ex. Spotify i bilen funkar och lita annat som kräver internetaccess.
Har tagit en del foton nu medan bilen är ny, innan förfallet så sakteliga börjar. Återkommer med mer info och bilder på söndag.
Hittills funkar bilen bra, har inte hittat några knasigheter egentligen. Att man måste ändra körläge via stora displayens menyer visste jag i förväg så det är bara vänja sig vid, inte bra lösning men hanterbart. Växla mellan ren farthållare, adaptiv farthållare med eller utan pilot assist via rattknappar går inte, man är hänvisad att dyka in i stora displayens menyer och ändra inställning för det, som förstås är en försämring jämfört med tidigare. Åkte en tur efter jag hämta bilen, 6 mil till Karlstad och hem sen, där lite släkt bor, hade morsan med mig i bilen och hon hör lite dåligt (88 år) och hon sa: vad högljudd bilen är, när jag körde i 85 km/h på grov asfalt. Jo sa jag däckena som tjuter lite. På hemvägen senare släppte jag ur luft i framdäcken från 2,6 bar till 2,4 bar och då sluta det vina ("sjunga") från framdäcken på grov asfalt. Morsan klaga inte på hemvägen sen.
Återkommer som sagt med lite mer intryck och bilder. En bild skall ni få. Jag koka svart vinbärssaft i fredagskväll. Tog ett glas med svart vinbärssaft (ser ut som röd vinbärssaft i fotot men det är svart vinbärssaft garanterat, smakar så) i bilen i sällskap med Orreforsknoppen när jag kom hem efter att ha hämtat bilen.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.