Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smurfen40
V70 2,5T 2006.
Så fort jag startar bilen så startar motorfläkt en på full styrka.sen går den på fullt sålänge man kör.
Ligger normalt på tempmätaren.
Några förslag
av m2c
När du säger fläkten bytt, då antar jag att du även bytt den där lilla kontrolldosan som sitter på den?
Låter som du ska kolla av motortemp angiven via databoxen med en felkodsläsare. Brukar finnas ett "live data" läge.

Samt att i mer avancerade felkodsläsare så kan du manuellt aktivera kylarfläkten, se om du kan få den att gå i olika farter via det läget.
av Smurfen40
Ja jag byte hela fläkten med fläkt Kåpor och allt.
Är med inne på motortempgivaren nu.
Den går väldigt snabbt upp till normal temp.
Det Andra jag tänker på är kylmedel till ac som jag med fått tips på
av m2c
Det kan omöjligt bli så mycket kylmedel i ac systemet så trycket på högtryckssidan blir så högt att fläkten går på helfart även när acn är av.
Då skulle acn inte fungera över huvud taget när den är på. (Hela systemet måste vara fyllt med enbart vätska ingen gas någonstans. Vilket är i stort sett omöjligt att lyckas med.)
av Smurfen40
Det som säger på Volvo forum på fb är att om där är för lite kylmedel så kan det göra att fläkten går hela tiden.
Jag vet inte och är ju tacksam för alla tips.
Vet att där är lite kylmedel i då ac inte funkar och har mätt trycket

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]