Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla i forumet.

Har ett mycket svårfunnet fel på min bil som är en Volvo V70 AWD automat årsmodell 2002-01 , motorkod: B 5244 T3

Jag får felkod 5200 , som är. - Givare svänghjul -Intermittent .

Har haft bilen på Mekonomen Bilverkstad som har konstaterat att det inte är fel på givaren samt dom har kollat kablarna till givaren också.

Allt är helt okej säger dom.

Dom tror att det kan vara fel på någon utav styrboxarna , troligen ECM-en säger dom.

Bilen startar och går på tomgång med original- ECM-en men bluddrar när jag gasar lite och misständer samt kunde bara stanna precis när som helst helt plötsligt.

Och efter det så startade den inte, först efter en stund så gick den att starta igen på tomgång .

Någon som har haft samma fel på din bil ?

Och vad var felet på din bil ?

Vad gjorde du/ni för att hitta felet ?

Nämligen felkod 5200 - Givare svänghjul -Intermittent .

Uppdatering . Nu har jag kollat min ECM och det är inget fel på den genom att jag skaffade en annan styrbox som programmerades om med min programvara ifrån min original ECM.

Är fortfarande samma fel.

Så min fråga är : Är det någon som vet vart kablarna ifrån svänghjulsgivaren ( En röd och en vit kabel. ) går till vilken enhet ???

Går dom direkt till ECMen eller går dom till CEMen ???

Tror att det är kabelbrott även fast Mekonomen verkstaden sade att kablarna var okej. Litar inte på det svaret.

Vad tror ni att det är för fel på min bil ?

Är det någon som har haft samma fel på sin bil ?

Hoppas att någon kan hjälpa mig lösa detta problem med att hitta felet på min bil.

Tackar på förhand om någon kan hjälpa mig med detta problem.

Med vänlig hälsning.
Bosse Liderfors

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]