Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vassis
Bensin påfyllningsröret den korta vinklade slangen spricker i en gjutskarv på översidan felkontruerad eller felspecad. Den går att byta finns att köpa hos bla vparts. Sök på forumet hur man gör jag har själv bytt på min v70awd.
av Dextre
Jag har sett påfyllningsröret under bilen och det ser helt torrt ut. Det har inte runnit ned där röret möter tanken och gummiröret syns också och ser ok ut. Läckaget kommer från toppen på tanken i närheten av en slang som går in i filtret på ena sidan och upp över tanken på andra. Tyvärr för trångt att se underifrån.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Lyft på inspektionsluckorna i golvet. De brukar sitta ovanför tankarmatur / bränslepump, förmodligen är läckan där..
Sitter inte luckorna under baksätet på de här årgångarna..? På min gamla V70 mk 1 är de under främre golvluckan i bagaget.
av Dextre
Bränslepumpens plasttak hade spruckit så hela pumpen måste bytas enligt verkstad. Värre än läckande slang eller packning men inte värre än så.

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]