Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har läck på damasker till båda drivaxlar. Tänkte byta både yttre och inre.

Min fråga är om ni rekommenderar att byta packboxarna till växellådan samtidigt?
De läcker inte och allt ser rent och fint ut men bilen har gått 33000 mil (V70 -05).

Besvrar frågan sig själv eller ska jag följa devisen att inte laga något som fungerar...

// Thomas
Är de helt täta så skulle jag inte ha bytt.. finns alltid en risk att det uppstår nya problem då man börjar bråka med nåt :P
Har du pengar att göra bytet utan att behöva försaka något annat viktigt i ditt liv och har planer på att behålla bilen ett tag till skulle jag absolut byta dessa P-boxar!

Jag byter alltid "billiga slitagegrejor" på min bil när jag ändå är i "närheten" för att laga annat. När jag tex var tvungen att plocka ner växellådan på min SAAB 9-3 i samband med att jag bytte kedjor och tillbehör till kam- och balansaxlarna passade jag samtidigt på att byta P-boxarna till vevaxeln och drivaxlarna på båda sidor, koppling, urtrampningslager och huvudkopplingscylinder. Det har jag aldrig ångrat.

Jag har aldrig förstått resonemanget att inte röra något som fungerar. Det strider mot all underhållsfilosofi hos seriösa industrier i hela världen. Där är det viktigt att laga ett "kommande fel" innan det blir haveri och produktionsstopp

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]