Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toni88
KalleJ skrev: sön 15 aug 2021, 18:52 Nej inte ens Volvo gör de :-).
Finns bara en filterstrumpa i tanken vid pumpen.
Ofan, för när jag gjorde en sökning på bilen på Biltemas hemsida så visade dom ett bränslefilter som skulle passa
Användarvisningsbild
av Steffe3
Toni88 skrev:
Ofan, för när jag gjorde en sökning på bilen på Biltemas hemsida så visade dom ett bränslefilter som skulle passa
Det ska finnas ett extrafilter på några få marknader, men vi är inte en av dom marknaderna vad jag vet.
av Toni88
Steffe3 skrev: sön 15 aug 2021, 19:52
Toni88 skrev:
Det ska finnas ett extrafilter på några få marknader, men vi är inte en av dom marknaderna vad jag vet.
Okej ja då får man skippa det jobbet, är nog den första bilen jag hört talas om som inte har ett bränslefilter som man kan byta lätt
Användarvisningsbild
av Steffe3
Tror inte att jag har hört någon som behövt byta det heller, så det kanske är ett rätt driftsäkert system.
Men ja, lite märkligt kan jag också tycka att det är att det inte finns tillgängligt på ett smidigare ställe än att behöva ta ner tanken.
av KalleJ
2.5FT har "Dead head" fuel-rail utan returslang till tanken tydligen.
Alla bilar har väl filterstrumpa i tanken dok. Den byts oftast(?) bara om man fått skräp i tanken.
av Toni88
Steffe3 skrev: sön 15 aug 2021, 22:29 Tror inte att jag har hört någon som behövt byta det heller, så det kanske är ett rätt driftsäkert system.
Men ja, lite märkligt kan jag också tycka att det är att det inte finns tillgängligt på ett smidigare ställe än att behöva ta ner tanken.
Ja det måste var säkert eftersom man kör utan filter, men känns ändå konstigt 🤔
av Toni88
KalleJ skrev: sön 15 aug 2021, 22:35 2.5FT har "Dead head" fuel-rail utan returslang till tanken tydligen.
Alla bilar har väl filterstrumpa i tanken dok. Den byts oftast(?) bara om man fått skräp i tanken.
Vad innebär "dead head"?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Toni88 skrev:
Steffe3 skrev: sön 15 aug 2021, 22:29 Tror inte att jag har hört någon som behövt byta det heller, så det kanske är ett rätt driftsäkert system.
Ja det måste var säkert eftersom man kör utan filter, men känns ändå konstigt 🤔
Inte utan filter dock, bara svårtillgängligt :party:
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]