Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ErrkaPetti
Nä, 2018 är väl ”nya” Volvo XC60-serien…

Konstigt att det inte skulle passa att eftermontera Apple Carplay på min XC60?

Men, enligt länken ovan (från Bilia) så säger mitt regnummer att det inte går…?
Användarvisningsbild
av svergie2
ErrkaPetti skrev:Nä, 2018 är väl ”nya” Volvo XC60-serien…

Konstigt att det inte skulle passa att eftermontera Apple Carplay på min XC60?

Men, enligt länken ovan (från Bilia) så säger mitt regnummer att det inte går…?
Det går fint att eftermontera smartphone integration om du har en XC60 med touchskärm. Anledningen till att den listas som icke kompatibel är att det krävs mjukvaruuppdateringar till din bil först. Lämna in till Volvoverkstad så fixar dom biffen. :)

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Ingen som har en lösning på hur man uppdaterar kartorna med nya fartkameror i befintlig navigator? Waze och Carplay är inte aktuellt i mitt fall…
av HeavyMetal
Jag som bor i Göteborg med omnejd har bara märkt en kamera som inte funkar med Sensus och det är den kamera som går från Kungälv till Ytterby. Omvänt Ytterby- Kungälv funkar dock.
av Primus
HeavyMetal skrev: ons 11 aug 2021, 12:12 Jag kör Sensus kartan i förardisplayen och Waze i mitten displayen och missar aldrig nån fartkamera. 8-)
Det här måste omedelbart testas. Jag har inte lyckats få upp Sensus i förardisplayen om jag kopplar in CarPlay. Måsta man göra på något särskilt sätt?
av Primus
Primus skrev: sön 15 aug 2021, 10:05
HeavyMetal skrev: ons 11 aug 2021, 12:12 Jag kör Sensus kartan i förardisplayen och Waze i mitten displayen och missar aldrig nån fartkamera. 8-)
Det här måste omedelbart testas. Jag har inte lyckats få upp Sensus i förardisplayen om jag kopplar in CarPlay. Måsta man göra på något särskilt sätt?
Jag får det inte att fungera. Så fort jag slår på Waze via CarPlay stängs navigeringen av. Så står det i manualen också. Bild
Bilagor
IMG_4582.PNG
IMG_4582.PNG (134.6 KiB) Visad 528 gånger
av HeavyMetal
Primus skrev: sön 15 aug 2021, 10:05
Sätt på kartan i förardisplayen och sen använder du Waze i centerdisplayen! https://www.volvocars.com/se/support/ma ... rardisplay
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

då behöver du en låssmed dom kan […]

Hej, har fått rost vid gångjärnet[…]

Olje pumpen hur mycket glapp spel ska det vara i e[…]

760 tändningslås?

Den startar direkt om man drar en kabel från[…]