...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jonny692
det va mest för att jag stör mig att folk inte kan parkera här hemma.En repa i deras bilar hade nog gjort så att dom parkerade där dom ska :lol: .ibland e det så många bilar att man knappt kommer fram.
Användarvisningsbild
av Phantom
jonny692 skrev:det va mest för att jag stör mig att folk inte kan parkera här hemma.En repa i deras bilar hade nog gjort så att dom parkerade där dom ska :lol: .ibland e det så många bilar att man knappt kommer fram.
Be plogbilen göra en fin repa på bilarna i vinter när vägarna plogas...de har föräkringar som täcker sådana incidenter :lol:
av Marbas
jonny692 skrev:det va mest för att jag stör mig att folk inte kan parkera här hemma.En repa i deras bilar hade nog gjort så att dom parkerade där dom ska :lol: .ibland e det så många bilar att man knappt kommer fram.
Inte för att reta upp några känslor, och jag förstår hur du tänker, men är det inte lite "svenskt" att reta upp sig på andra som "går lite över gränsen"? Du skriver ju iof att dessa felparkerade bilar står ivägen för dig så att du inte kommer fram, men vad jag menar är att retar vi svenskar inte upp oss lite för ofta i onödan på sådant som egentligen inte gör något? T.ex. en felparkerad bil. Visst den står kanske fel, men det går kanske att komma runt den ändå.

Jag kan direkt erkänna mina "smutsiga" tankar om andra bilister som t.ex. parkerar fel. Var på Ge-kås i Ullared (jo jag var tvungen att följa med frugan), och på den parkeringen fanns det folk som parkerade tom på gångvägarna mellan parkeringsrutorna. Första tanken var "Fan, nu måste jag komma på något så han/hon inte parkerar lika dumt igen". Men sen tänkte jag att vad gör det egentligen? Jag gick ju ändå bara runt bilen utan att det "kostade" mig något större besvär. Konstaterade faktiskt att det var nog synd om honom eftersom någon kommer troligen att gå emot bilen av misstag och han får en repa...

Bara en tanke...
Användarvisningsbild
av jonny692
.[/quote]
Be plogbilen göra en fin repa på bilarna i vinter när vägarna plogas...de har föräkringar som täcker sådana incidenter :lol:[/quote]

det kan ju vara nåt :lol:
Vet inte om det e speciellt "svenskt" att störa sig på sånt,tror nog det störs på sånt i andra länder oxå :???: .kan nog hålla med om att det störs lite ofta i onödan om lite allt möjligt,om det upprepas så tycker jag det e befogat.
av d1anny2
Längesen nu denna tråd levde. Hur var det, delad skuld eller inte? Julafton. Kört från Trysild till Göteborg ikväll. När jag ska köra från lastplats till min parkering kör jag i grannen som så ofta trotsar parkeringsförbudet längs med gatan.
Enbart mitt fel?
God jul
av Andis
Det här för mig in på hur folk som parkerar på motsatt sida av en gata där det redan står en bil och sedan lämnar den där med följd hela gatan blockerad.

Sånt förundrar mig verkligen hur tänkte dessa personer nu. Tänkte dom alls eller inte? Eller med flit för att vardags jävlas lite?

För övrigt håller med dig irriterande med bilar som parkerar hur som helst.

Lycka till

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av CarMan
uno83 skrev:Inte alltid uppenbarligen... Min chef var ute och åkte på E4 (trefiligt) i högerfilen. Det var kö i samtliga filer. Längre fram i hans körfält var det en olycka, så han började byta fil genom att sticka in nosen i luckan framför en lastbil, men sen var han tvungen att stanna p.g.a att båda filerna stod stilla. Lastbilschaffisen (nån lantis som aldrig hört talas om blixtlåsprincipen) blev tvärarg över att nån stack in framför honom. Han tutade massor och sen när det började röra sig så körde han bara rakt in i chefens bil och drog alla sina 24 meter längs hans skärm. Försäkringsbolaget ansåg att chefen var vållande då han höll på med filbyte, trots att han stod stilla. Vet inte om det är applicerbart här, men att stillstående alltid har rätt stämmer alltså inte :) Han stod ju dock inte parkerad.

Det är klart storryn låter så, när din chef berättar sin version!

En felparkerad bil är en obemannad bil... Inte nån som försöker byta fil.
Man ska använda blixtlåsproncipen, i vissa situationer ja! Men får inte saxa sig fram för att koma fram fortare i köer.
Man får bara byta fil, när man blir framsläppt/ när det finns en lucka, inget du kan tvinga dig till.

Här fans ju ingen lucka, han blev inte framsläppt.
Sen får man inte köra på nån med flit, men där vet vi ju inte vad som egentligen hände... I en lastbil kan det vara svårt att se vad som händer rakt nedanför hytten.
Användarvisningsbild
av Micce1980
d1anny2 skrev:Längesen nu denna tråd levde. Hur var det, delad skuld eller inte? Julafton. Kört från Trysild till Göteborg ikväll. När jag ska köra från lastplats till min parkering kör jag i grannen som så ofta trotsar parkeringsförbudet längs med gatan.
Enbart mitt fel?
God jul
Det bestämmer försäkringsbolagen men jag har mycket svårt att se att de kommer se det som den andres fel för man får ej köra på en bil, felparkerad eller ej spelar ingen roll.
av d1anny2
All clear. Vederbörande granne som ofta hellre ställer sig i vägen än på sin egen plats hade nu även ställt sig precis runt hörnet från innergården.
Farten skall alltid anpassas. Men denna var det extra svårt. Lade en lapp på samma bil för tre månader sedan och bad honom använda sin p-plats istället för att blockera uppfarten. Jävla typ.
Användarvisningsbild
av Micce1980
d1anny2 skrev:All clear. Vederbörande granne som ofta hellre ställer sig i vägen än på sin egen plats hade nu även ställt sig precis runt hörnet från innergården.
Farten skall alltid anpassas. Men denna var det extra svårt. Lade en lapp på samma bil för tre månader sedan och bad honom använda sin p-plats istället för att blockera uppfarten. Jävla typ.
Någon skrev om att det var typiskt svenskar att reta upp sig på andra, men om något är typiskt svenskt är det väl ändå att skriva lappar istället för att prata med vederbörande. :wink:
Köpråd V60 Recarge

den lilla batteriet kommer du ~2.5-4mil typ medans[…]

Hej Hur är det med Volvos laddhybrider skall[…]

Använd trodo.se eller aeromotors.se Febi Bil[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.

Har ni kollat att säkringen är hel, sv&a[…]