Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

walle83 skrev: Vattenpump ingår i princip på alla volvo när man byter rem.
Vad baserar du det på? De trådar jag läst i ämnet så är byte av pump ett rent tillval på VEA och så fick jag även det förklarat för mig på Bilia.
Har pratat med flera Volvoverkstäder hos olika kedjor.
Alla meddelar att pumpbyte är ett rent tillval, något byte rekommenderar inte Volvo om den inte är dålig.

Och när prisskillnaden mellan Volvo och Mekonomen är obefintlig är valet lätt.
Kommer inte lämna bilen till typ Kalles Mekaniska, även om priset hade varit hälften. Mindre verkstäder behöver inte vara sämre, men de kan ju omöjligt ha full kunskap om alla märken och modeller på marknaden.

Nu vet jag inte om det finns nya mjukvaror till en MY17, men om så är fallet kan man ju glömma det hos andra verkstäder.
Cotag skrev: lör 14 aug 2021, 00:01
walle83 skrev: Vattenpump ingår i princip på alla volvo när man byter rem.
Vad baserar du det på? De trådar jag läst i ämnet så är byte av pump ett rent tillval på VEA och så fick jag även det förklarat för mig på Bilia.
För att varje verkstad men varit inne på säger "och så ska man byta vattenpump också"......
Men visst är ju ingen lag på det om man inte vill, trist om den rasar 1000 mil senare bara.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]