Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har sökt på S60 och kollat igenom 5-6 sidor, tänkte kolla om det har kommit nya aktiva medlemmar med erfarenheter de vill ventilera för mig.

Till saken:

Är i vägarna att köpa antingen S60 eller en S80 i årsmodellerna 01-02 eller nått i den stilen, prisklass 100kkr. Var och provkörde en S60 170hästare manuell bensinare hos en bilhandlare idag. 2001 års modell med 13000 mil bakom sig. Kändes som en riktig toppenbil, dock var priset 109 tusen, fast med en näst intill alltäckande garanti på ETT ÅR (vet inte om det är speciellt mycket men jag blev ivf. imponerad). Är även inne lite på S80 i samma prisklass, då båda bilarna är snygga, men S80n enligt utsago lite större.

Förvisso passar inte någon av bilarna mina verkliga behov som egentligen borde täckas av en V70, men habehär är habegär. Det jag läste verkar S60n vara en bra bil utan speciellt mycket fel, lite lite småsaker bara, men det har ju alla bilar.

Såg att man kunde läsa nån form av felkoder genom att hålla inne READ-knappen och dubbelklicka på bakdimljusens knapp. Är detta sant?

Kan jag få en snabb resumé på grejer man borde tänka på (utöver det vanliga), vanliga fel, brister etc. Ventilerna gärna era kunskaper och hjälp en stackare med habegär. Tacksam för svar!
av Sevak
Jag har en s80-00 9200 mil 170 hk till salu om du är intresserad?
av Infide
Iofs inte det jag sökte, men tack för visat intresse. Känns alltmer som det ändå blir en bil från en bilhandlare (slå mig inte, slå mig inte) då jag inte har de ekonomiska resurserna att ha en buffert för ev. ras eller höga utgifter för bilen, ett års garanti är ändå ruskigt bra försäkring om motorjäveln rasar efter en vecka......eller?

Ventilera alla era åsikter och låt mig ta del av dem, man lever för att lära!
av Göranson
Jag tycker bara att du tänker förståndigt när du vill ha garantier på din nya *pärla*...
Det blir lite dyrare att köpa på firma med garantier men kan det inte få vara värt det för trygghetens skull?
av Sevak
Min bil har hållt i 7 år så tror inte den skulle rasa efter 1 år. 9200 mil. Den håller länge länge till. Lycka till med ditt sökande
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]