Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Irrblosset
Har en Volvo V70, manuell låda, hämtade ut den i maj i år. (2007)
Den har gått 450 mil.
Den är utrustad med larm, dragkrok och tonade rutor, sommardäck på lättmetallfälgar samt vinterdäck på plåtfälg. (Däcken köptes samtidigt som bilen)

Färg: Black currant (vinröd/svart/mörklila-hållet)
Kvitto finns, samt alla papper.
Enda anmärkningen på den är en ytrepa på ca 10 cm på kofångaren, vänster bak. (Nej, det är inte jag som gjort något, utan någon fickparkeringsidiot som inte kunnat bedöma avståndet och sedan inte tagit sitt ansvar)

Jag gav 255.800:- för bilen.
Bilia erbjuder mig nu 190.000 för den, vilket är en värdeförlust på 65.800:-. (Som med alla nya bilar, så fort man åker ur bilhallen)
Bilias utpris på den när dom köpt in den av mig, blir 219.000:-, med prutmån max 10.000:-.
Deras vinst och min förlust blir då 19-29.000:-.

Jag överväger nu att sälja den privat, men det blir säkert väldigt svårt. Jag vill absolut inte gå under 200.000:-...
Men köper verkligen folk bilar privat för så mycket pengar?
Även om jag skriver i annonsen att affär görs upp på banken?!
Vill som jag nämnt i tidigare trådar, absolut slippa "sista priset" nissar med hela släkten med sig.

Vad fan ska jag göra?! :???:
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Glömde tillägga, bilen är av kombi modell.
Användarvisningsbild
av Nexus
Irrblosset skrev:Glömde tillägga, bilen är av kombi modell.
Nu får du äta upp din hatt :lol: :lol: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=23227 V70 vet ju alla att det är en kombi :wink: :wink:
Eller har din man skrivit detta inlägget :!: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av drawman
hahahahaha den var bra grammse! hahahahahahaha!
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Möjligtvis skrev jag inlägget för att det finns VISSA som faktiskt inte VET att alla V70 är kombis... ;-)
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Fast i och för sig...då hade dom nog inte hängt på det här forumet... *funderar*
Att jag missade DET, kan jag käka upp hatten för! :-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Irrblosset skrev:Fast i och för sig...då hade dom nog inte hängt på det här forumet... *funderar*
Behåll hatten på :) . Jag fick mig ett gott skratt och det tackar jag för (W) Ingen skada skedd/ Mvh Magnus
Användarvisningsbild
av Irrblosset
grammse skrev:
Irrblosset skrev:Fast i och för sig...då hade dom nog inte hängt på det här forumet... *funderar*
Behåll hatten på :) . Jag fick mig ett gott skratt och det tackar jag för (W) Ingen skada skedd/ Mvh Magnus

Grammse, jag bjuder så gärna på den...! :-)
Men jag ger mig f*n på att någon idiot hade frågat om det, ifall jag inte påpekat det...
Iallafall om man ser kunskapsnivåerna på vissa inlägg på forumet i stort...
Användarvisningsbild
av Funk
Med tanke på att det finns nya välutrustade -08 Classics i hallarna för runt 230 så ställer det tyvärr till det för er som köpt tidigare i år och vill byta/sälja redan..

190 är ett ganska skapligt inpris pga just detta..., du kan få lite mer privat om du har lite tur, jag skulle provat det...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
Iallafall om man ser kunskapsnivåerna på vissa inlägg på forumet i stort...[/
Men om man inget frågar lär man sig aldrid och det är nog mestadels killar på forumet så nu får du hosta upp hatten och svälja den igen :wink:

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]