- tor 01 nov 2007, 19:51
Har en Volvo V70, manuell låda, hämtade ut den i maj i år. (2007)
Den har gått 450 mil.
Den är utrustad med larm, dragkrok och tonade rutor, sommardäck på lättmetallfälgar samt vinterdäck på plåtfälg. (Däcken köptes samtidigt som bilen)
Färg: Black currant (vinröd/svart/mörklila-hållet)
Kvitto finns, samt alla papper.
Enda anmärkningen på den är en ytrepa på ca 10 cm på kofångaren, vänster bak. (Nej, det är inte jag som gjort något, utan någon fickparkeringsidiot som inte kunnat bedöma avståndet och sedan inte tagit sitt ansvar)
Jag gav 255.800:- för bilen.
Bilia erbjuder mig nu 190.000 för den, vilket är en värdeförlust på 65.800:-. (Som med alla nya bilar, så fort man åker ur bilhallen)
Bilias utpris på den när dom köpt in den av mig, blir 219.000:-, med prutmån max 10.000:-.
Deras vinst och min förlust blir då 19-29.000:-.
Jag överväger nu att sälja den privat, men det blir säkert väldigt svårt. Jag vill absolut inte gå under 200.000:-...
Men köper verkligen folk bilar privat för så mycket pengar?
Även om jag skriver i annonsen att affär görs upp på banken?!
Vill som jag nämnt i tidigare trådar, absolut slippa "sista priset" nissar med hela släkten med sig.
Vad fan ska jag göra?! :???:
Den har gått 450 mil.
Den är utrustad med larm, dragkrok och tonade rutor, sommardäck på lättmetallfälgar samt vinterdäck på plåtfälg. (Däcken köptes samtidigt som bilen)
Färg: Black currant (vinröd/svart/mörklila-hållet)
Kvitto finns, samt alla papper.
Enda anmärkningen på den är en ytrepa på ca 10 cm på kofångaren, vänster bak. (Nej, det är inte jag som gjort något, utan någon fickparkeringsidiot som inte kunnat bedöma avståndet och sedan inte tagit sitt ansvar)
Jag gav 255.800:- för bilen.
Bilia erbjuder mig nu 190.000 för den, vilket är en värdeförlust på 65.800:-. (Som med alla nya bilar, så fort man åker ur bilhallen)
Bilias utpris på den när dom köpt in den av mig, blir 219.000:-, med prutmån max 10.000:-.
Deras vinst och min förlust blir då 19-29.000:-.
Jag överväger nu att sälja den privat, men det blir säkert väldigt svårt. Jag vill absolut inte gå under 200.000:-...
Men köper verkligen folk bilar privat för så mycket pengar?
Även om jag skriver i annonsen att affär görs upp på banken?!
Vill som jag nämnt i tidigare trådar, absolut slippa "sista priset" nissar med hela släkten med sig.
Vad fan ska jag göra?! :???:
What goes around, comes around!