Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stegev
Tråkig är det när man beställt bil och Min Volvo har senast uppdaterad 2021-06-03.
av stegev
På semester 😀
av Cokeisit
Jag hade senaste uppdatering 10 juni fram till den 9 augusti då en ny uppdatering kom. Det var dock ingen förändring av några andra datum.
Användarvisningsbild
av bem
Man behöver ju inte _alltid_ de uppdateringar som kommer. Har man en 2022:a som stödjer OTA (Over The Air) uppdateringar får man väl den senaste mjukvaran när den kommer den vägen. Kanske viss mjukvara måste installeras via verkstad ändå, det vet jag inte. Jag har en V90 med OTA, det skall bli intressant att se om OTA funkar framöver.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Den där sidan har väl mer eller mindre alltid lämnat mer att önska av...
Användarvisningsbild
av bem
Det kan dröja nu om statusuppdateringar på "Min Volvo", det har jag erfarenhet av för jag har en V90 stående hos min handlare men innan dess byggdes den ju av Volvo och levererades till handlaren för 3 veckor sen. Handlaren säger inga reg.skyltar kommit från Transportstyrelsen fastän de beställt två gånger. Min bil förenades rejält under byggprocessen, 5- 6 gånger var det ändrat leveransdatum och väldigt länge stod det ingen beräknad leveransvecka alls. Men det uppdaterades med nya leveransveckor för mig i alla fall när det blev leveransförsening. Jag beställde min i feb. och bilen levererades från fabriken till min Volvohandlare för 3 veckor sen. Det står på Min Volvo att bilen är levererad (till återförsäljaren) och det stämmer bra det. Men ännu har jag den inte i mina händer. Nästa vecka har det gått 25 veckor från beställning. Vi får väl se hur lång tid det tar för min Volvoåterförsäljare att få reg.skyltarna från Transportstyrelsen och skruva på dem på bilen. De har beställt reg.skyltar 2 gånger men ännu inga i sikte...
P.g.a Coronan och Chipbristen är det ju osäkerhet nu om leveranstider men för min bil uppdaterades statusen regelbundet vid framflyttade leveransveckor.
/Bo

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]