Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kombihusse
Hejsan,
Hundar i V90 med elektronisk baklucka och vädringkrok hur fungerar det? Såg på Bilia att krokarna inte är kompatibla, varför då då undrar jag då?
Jag har ioförsig bur med lås, men man har ju lite utrustning lättillgängligt som man skulle vilja skydda?
9DB24DF1-4EF2-4543-8575-FB2827224473.jpeg
9DB24DF1-4EF2-4543-8575-FB2827224473.jpeg (297.28 KiB) Visad 1144 gånger
av timebandit
Kolla bara hurvida låskistan låses upp när bilen låses upp så man inte måste trycka för att öppna hela luckan. Då blir inte luckan glad över motståndet.

Våran vovve har fått hela utrymmet så slipper tänka på sådana saker, bara lämna luckan öppen :)

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

Användarvisningsbild
av AndreasThn
timebandit skrev: ons 11 aug 2021, 11:37 Kolla bara hurvida låskistan låses upp när bilen låses upp så man inte måste trycka för att öppna hela luckan. Då blir inte luckan glad över motståndet.

Våran vovve har fått hela utrymmet så slipper tänka på sådana saker, bara lämna luckan öppen :)

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk
Går ju alltid att spara öppningsvinkeln så att den bara låser upp och ej öppnar helt.
av Xanthopteryx
Jag har satt krok i låset för att köra hem långa skivor. Då tryckte jag in kroken i låset varvid den låstes fast. När jag sedan tryckte på öppna så låstes kistan upp och jag kunde då dra ur kroken när luckan gick upp.
Så det borde fungera, eller som sagts - ställ in max öppningsvinkel.
av troubleshooter
Använde vädringskrok på min V90 i två år utan problem, precis som andra skrivit stäng luckan som vanligt tryck på knappen när du vill att den ska stanna, gör det sista manuellt sätt dit kroken och lås bilen, självklart med begränsat larmläge.....

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]