Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Hur långt hart du kört sedan beläggbytet VolvoJull3? Är det den med solida eller den med ventilerade skivor? Ligger båda på men den ena mer än den andra eller är det bara den ena?
av VolvoJull3
Kört cirka 1000 mil sen bytet, det är bara VÄ-bak som krånglar. Men slutade bry mig eftersom jag fick slut på idéer och delar att byta. Solida skivor.
Användarvisningsbild
av LeifA
Jag bytte till en beg från Bildelsbasen, samma nummer på hydrauldelen och behöll den gamla elektronikenheten. Det var inte lätt att få bort hela ABS-enheten men det gick, fick ju lossa den främre torpedväggen vid batteriet och bända ut den lite så jag fick av abs-en från skruvarna, så in i h...te korkat konstruerat. Förmodligen det första som monterades på den tomma karossen.
När jag luftat en runda så startade jag abs-pumpen med Vida och luftade ett varv till men ingen luft kom då, men ändå lika bra.
Användarvisningsbild
av Cotag
Gjorde du provet, som jag nämnde tidigare i tråden, med att ha hjulen frihängande och ha motorn av / på?
Fick du anläggning med motorn igång eller var det annat som avslöjade hydrauldelen?
Användarvisningsbild
av LeifA
Cotag skrev:Gjorde du provet, som jag nämnde tidigare i tråden, med att ha hjulen frihängande och ha motorn av / på?
Fick du anläggning med motorn igång eller var det annat som avslöjade hydrauldelen?
Jag gjorde inte det. Jag har bytt huvudcylinder och båda oken innan men inget hjälpt, så det var bara den kvar att byta.
Användarvisningsbild
av MartinS
LeifA skrev:Jag bytte till en beg från Bildelsbasen, samma nummer på hydrauldelen och behöll den gamla elektronikenheten. Det var inte lätt att få bort hela ABS-enheten men det gick, fick ju lossa den främre torpedväggen vid batteriet och bända ut den lite så jag fick av abs-en från skruvarna, så in i h...te korkat konstruerat. Förmodligen det första som monterades på den tomma karossen.
När jag luftat en runda så startade jag abs-pumpen med Vida och luftade ett varv till men ingen luft kom då, men ändå lika bra.
Ok, tack Leif. Så enheten går att dela på, det var ju smart så man slipper krångel med mjukvara etc.
Bytet ser inte jättekrångligt ut i Vida, bort med batterilåda, fästet för den samma och torkardikeplasten, sen verkar det straight forward, men det var inte så enkelt då låter det som.

Jag tror jag avvaktar med byte för min del, det blir fortfarande svalare och svalare så jag hoppas fortfarande på någon form av inkörning.

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]