Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skrothög
malajo skrev:Mät storleken på din nuvarande ring?

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk
Jag funderade på att göra det, men det skulle bli svårt då det inte är mycket kvar av den. :-D Hittade lite resultat nu på en amerikansk sida och det verkar vara lite mer invecklad profil på dem än jag trodde, från vad jag kan se på bilderna är den kantig med ett spår på utsidan. Tycker däremot att min ser rund ut, så jag har ingen aning. Ska kika om jag hittar några som säljer de där modellerna i Sverige, annars får jag köpa nytt tanklock helt enkelt. :)
skrothög skrev:
Volvosson skrev:Kanske ta med locket+oringen in till en Volvohandlare och fråga?
Ingen dum idé, kanske behöver köpa lite andra grejer där också. :)
Jag hade exakt samma problem med min före detta V70 -07 för några år sedan, och Volvo sålde (iaf då) bara kompletta tanklock.
Men å andra sidan var det i stort sett bara kaffepengar för locket det rörde sig om så att bråka om några kronor hit eller dit är inte lönt.
av skrothög
kebabpizza skrev:
skrothög skrev:
Volvosson skrev:Kanske ta med locket+oringen in till en Volvohandlare och fråga?
Ingen dum idé, kanske behöver köpa lite andra grejer där också. :)
Jag hade exakt samma problem med min före detta V70 -07 för några år sedan, och Volvo sålde (iaf då) bara kompletta tanklock.
Men å andra sidan var det i stort sett bara kaffepengar för locket det rörde sig om så att bråka om några kronor hit eller dit är inte lönt.
Minns du exakt pris för den? Är extra fattig student. :-D
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Bilen var på service i tisdag inför &ar[…]

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]